اختصاصی صبح فومن/متولی اوقات فراغت جوانان شهر فومن چه کسی است؟

مطابق قانون ۱۷ دستگاه اجرایی پیرامون ساماندهی و برنامه‌ریزی اوقات فراغت جوانان مسئولیت دارند.

ابراهیم فلاح/اختصاصی صبح فومن؛اکثر دستگاه‌های اجرایی دارای سالن‌هایی هستند که از آنها صرفاً جهت مراسم تودیع و معارفه و برگزاری همایش و سمینارهای اداری و سازمانی استفاده می شود، حال آنکه باید در کنار کاربردهای سازمانی این سالن ها، از این ظرفیت برای ایجاد شور و نشاط در جامعه، بویژه جمعیت جوان استفاده کنیم.

اوقات فراغت معطوف به یک قشر خاص و تنها جوانان نیست بلکه برای همه اقشار جامعه است و مسئولان وظیفه دارند در تمامی ابعاد فرهنگی، هنری، اجتماعی، گردشگری، مذهبی و ورزشی برای مردم برنامه ریزی کنیم.

برنامه‌ریزی پیرامون اوقات فراغت جوانان تنها در حیطه وظایف دستگاه‌های متولی نیست و تمامی مسئولان و مدیران دستگاه‌ها باید دغدغه اوقات فراغت جوانان را داشته باشند.

قطعاً برگزاری برنامه های تفریحی و ورزشی موجب نشاط و شادابی جوانان گردیده و از آسیب های اجتماعی در سطح شهر می کاهد.

امروزه با بروز تکنولوژی های مدرن و رغبت جوانان به این امر ضروری است تا برنامه ریزی های اوقات فراغت توسط نهادهای مرتبط به گونه ای اتخاذ گردد تا موجب استقبال جوانان و نوجوانان گردد.

غنی سازی اوقات فراغت از آسیب های اجتماعی می کاهد ،

مسئولین باید به کمک نخبگان، برنامه ریزی مناسب مبتنی بر علم روز را ارائه نمایند تا با فرهنگ سازی و اشاعه آن، مانع از گسترش آسیب های اجتماعی گردیم.

مدیریت شهری می تواند با برگزاری برنامه های تدوین شده اوقات فراغت مطلوب  منطبق با نیاز جوانان و نوجوانان شهر را مهیا نماید.

این همکاری نهادهایی همچون آموزش و  پرورش، سپاه و ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای فعال فرهنگی را می طلبد.

اوقات فراغت یک موضوع بسیار مهم و حیاتی برای کشور است، اوقات فراغت شامل فعالیت های اختیاری و لذت بخش است ، یعنی یک جوان و نوجوان با اختیار خود نه به اجبار کاری را برای گذران اوقات فراغت خود انتخاب می کند که به دلیل لذت بخش بودن آن تاثیر زیادی بر رفتار و شخصیت جوانان دارد.

عدم غنی سازی اوقات فراغت موجب گرایش جوانان و آسیب های اجتماعی می شود و در صورت عدم غنی سازی اوقات فراغت جوانان انزواطلب شده و برای پرکردن اوقات خود به شبکه های مجازی و ماهواره ها گرایش پیدا می کنند که این خود نیز تبعات بسیار منفی هم بر جامعه و هم بر رفتار جوانان می گذارد.

بنابراین وزارت ورزش و جوانان وظایفی را در قبال غنی سازی اوقات فراغت جوانان برای دستگاه ها تعریف کرده است ، حالا اینکه هزینه این کار را دارند یا این اقدامات را اجرایی خواهند کرد دست چه کسی است؟

عکس های زیرمربوط به یکی از محله های فومن(دخانیات) می باشد

IMG_8815  IMG_8814   IMG_8813  IMG_8811

این خبر را به اشتراک بگذارید :