امام جمعه موقت شفت,به فرموده حضرت امام (ره)، نماز جمعه از موهبت هاي الهی بود که نصيب ملت ايران شد

 

امام جمعه موقت شفت گفت: به فرموده حضرت امام خمینی (ره)، نماز جمعه از موهبت هاي الهی بود که نصيب ملت ايران شد.

به گزارش صبح فومن ؛حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی و امام جمعه موقت شفت به مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران، طی سخنانی، نماز جمعه را پشتوانه ای محکم براي نظام و عاملی موثر و بزرگ در پيشبرد انقلاب اسلامي ما دانست.

وی اظهار داشت: نماز جمعه يکي از برکات و ثمرات انقلاب اسلامي است و به تعبير حضرت امام (ره) دژي محکم و نمايشي از قدرت سياسي و اجتماعي اسلام است که بايد هر چه شکوهمندتر و پر محتواتر اقامه شود.

این مسئول تاکید کرد: ملت عظيم و عزيز ایران، بايد با شرکت خود اين سنگر اسلامي را هر چه عظيم‌تر و بلند پايه‌تر حفظ نمايند تا به برکت آن ، توطئه‌هاي خائنان و دسيسه‌هاي مفسدان خنثي شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت، در ادامه با مهم توصيف کردن برگزاري اين نماز عبادي سياسي، اذعان داشت: از پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ تا به امروز نماز جمعه تهران هيچگاه تعطيل نشد و حتي در دوران تهديد مکرر رژيم بعثي عراق به موشکباران نمازجمعه تهران در برگزاري آن خللي وارد نیامد.

این کارشناس دینی با استفاده از آيات نوراني قرآن و فرمايشات معصومين (عليهم السلام) ضمن اشاره به برگزاري اولين نماز جمعه به امامت رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم ) در مدينه- محله بني سالم- گفت: حفظ سنگر نماز جمعه و حضور با شکوه مردم در صفوف منسجم اين مراسم سياسي عبادي، پشتوانه اي قوي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ، ولايت فقیه و مجموعه حرکت هاي اسلامي در سراسر دنيا است و رونق آن پشت دشمنان اسلام را به لرزه مي اندازد.

خطیب جمعه شفت، ارتقاء سطح بينش سياسي مردم ، اطلاع از اوضاع سياسي و فرهنگي دنيا و تحليل صحيح از آن، نشان دادن قدرت مسلمين و همراهي با حرکت هاي اسلامي را از آثار و برکات نماز جمعه بر شمرد و تصریح کرد: چشم اميد مسلمانان مظلوم یمن، بحرين ، فلسطين و … به حضور گسترده مردم در صفوف فشرده نماز هاي جمعه و حمايت هاي آنان از ایشان در اين مراسم عبادي سياسي است .

وي در پايان، از مسئولين شهرستان شفت خواست تا با فرهنگ سازي، زمينه حضور بيشتر مردم را در نماز باصلابت جمعه فراهم کنند.روابط عمومی

این خبر را به اشتراک بگذارید :