فرماندار فومن در جمع دهیاران بخش مرکزی:
رعایت قانون سرلوحه کار ما باشد / انتخابات سال جاری رخدادی مهم است*

در نشست توجیهی و آموزشی فرماندار شهرستان با دهیاران بخش مرکزی، بر رعایت قانون تاکید شد.

به گزارش صبح فومن در روز دوشنبه ۱۳ آذر، فرامرز مرجانی در نشستی، با دهیاران بخش مرکزی گفتگو کرد.

در این نشست توجیهی و آموزشی که به بیان الزامات و رهنمودهایی درخصوص انجام صحیح وظایف قانونی در دهیاری ها اختصاص یافت، فرماندار فومن به اهمیت رعایت قانون و احترام به موازین حقوقی پرداخت.

وی ضمن بیان این که قصد دارم تجربیات خود را به عنوان یک برادر و خدمتگزار مردم، در اختیار شما دهیاران محترم بگذارم، افزود: نباید از چارچوب قانون تخطی کنیم با مشکل روبرو خواهیم شد. لذا ضرورت دارد مرّ قانون را در امر انجام وظایف خود رعایت کنیم.

مرجانی گفت: عملکرد بر اساس سلسله مراتب و قانون است، بنابراین مسئولیت ما در قبال قانون، امری جدی خواهد بود.

وی با بیان این که دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید نسبت به وظایف خود آگاه باشند، خواستار اهتمام ایشان در دانش افزایی و مطالعه قوانینی شد که بر عملکرد دهیاری ها و شوراها حاکم است.

مرجانی پیشنهاد داد: ارتباط حسنه با مردم یک ظرفیت مهم است و لازم است دهیاران با افراد تعامل و رابطه خوبی داشته باشند تا بسیاری از مشکلات در این حین رفع شود.
وی، حفاظت از اموال اداری را مورد توجه قرار داد و گفت: مسئولیت افراد در قبال اموال و بودجه ها در زمان تصدی شغل، با خروج آن ها از شغل خود پایان نمی یابد و ممکن است ده یا بیست سال بعد، درخصوص ابهامات، ملزم به پاسخگویی شوند.

فرماندار شهرستان با تاکید بر اهمیت مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها، وظیفه کلیدی دهیاران در این زمینه را گوشزد کرد و گفت: اقدام بموقع در زمان مشاهده ساخت و ساز غیرمجاز، مشکلات بعدی را کاهش خواهد داد.

وی خواستار این شد که دهیاران در قبال مشکلات روستا مسئولیت پذیر باشند و ضمن آماده بودن برای پاسخگویی به مشکلات و بحران های احتمالی، برای مدیریت بهینه روستایی ظرفیت سازی کنند.

فرماندار فومن با تاکید بر این که دهیاران باید مطلع و هشیار باشند، متذکر شد: انعکاس سریع رخدادها و وقایع به فرمانداری از سوی دهیاران یک ضرورت است تا بتوان تصمیم گیری صحیح و بموقع کرد.

وی با اشاره به این که شایسته است دهیاران برای روستاها برنامه ریزی و هدف‌گذاری داشته باشند، به این نکته پرداخت که نقش موثر دهیار میان مردم محلی و مسئولین، می تواند بسیار راهگشا باشد.

انتخابات که رخدادی بسیار مهم است مورد توجه فرماندار فومن قرار گرفت که در این زمینه گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات به عملکرد ما بستگی دارد.

مرجانی متذکر شد: مشارکت در انتخابات باید حداکثری باشد، اما این به معنای بی تفاوتی نسبت به تخلفات نیست. بنابراین دهیاران در روستاها باید در زمینه تخلفات انتخاباتی آگاه باشند و بی طرف بمانند.

بخشدار مرکزی شهرستان نیز ضمن تشکر از تلاش های انجام شده توسط دهیاران، مدیران ادارات و مسئولین شهرستان درخصوص مدیریت رسیدگی به خسارات سیل ماه گذشته در شهرستان، خواستار استفاده از تمام ظرفیت ها در راستای رفع کاستی ها در روستاها شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :