در ملاقات مسئولین وزارت میراث فرهنگی با فرماندار فومن عنوان شد: مشکلات پرونده ثبت جهانی ماسوله رفع خواهد شد

در ملاقات میان مسئولان وزارت میراث فرهنگی و فرماندار شهرستان فومن، مسائل ثبت جهانی ماسوله مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فومن، در ظهر روز یکشنبه مورخ ۳۰ مهر، دکتر پورعلی مشاور قائم مقام وزير و معاون ميراث فرهنگى كشور و دکتر وطن دوست معاون اسبق بین الملل وزارت میراث فرهنگی با موسی فکور فرماندار شهرستان فومن ملاقات کردند.

این جلسه به منظور ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه درخصوص ثبت جهانی ماسوله برگزار شد.

 

فکور فرماندار شهرستان با اشاره به زحمات و اقدامات انجام شده توسط شهرستان و استان به منظور فراهم کردن شرایط ثبت جهانی ماسوله، تاکید کرد: ضرورت دارد تمام متولیان امر، درخصوص رفع موانع و کاستی ها اهتمام داشته باشند.

وی با بیان این که ثبت ماسوله را موضوعی حیاتی و اولویت خود می دانیم، خواستار این شد که اولویت ها از سوی وزارت میراث فرهنگی تعیین شود تا اقدامات لازم از سوی دست اندرکاران شهرستان و استان انجام پذیرد.

دکتر پورعلی با بیان این که ایران به شدت مایل به ثبت جهانی ماسوله بود، اوضاع سازمان ایکوموس هنگام ارزیابی ثبت جهانی ماسوله را تشریح کرد.

وی با ارائه توضیحاتی درخصوص راهبرد جدید ایران به منظور تدوین پرونده ارسالی ایران، خبر داد: ایرادات وارده به پرونده از طریق رایزنی فشرده با ایکوموس و سفرهای آتی کارشناسان آن به فومن رفع خواهد شد.

دکتر وطن دوست معاون اسبق بین الملل وزارت میراث فرهنگی، با بیان این که پرونده تدوین شده از منظر ایکوموس ایراداتی داشت، افزود: با تلاش های انجام شده، پرونده از حالت عدم ثبت خارج شد و فرصت درخواست برای ثبت مجدد به ایران داده شد.

وی با بیان این که وسیع بودن پرونده و برقراری ارتباط بین عناصر مختلف آن و اثبات پیوندها دشوار بود، توضیح داد: لذا تصمیم گرفتیم تمرکز خود را بر روی شهر تاریخی ماسوله قرار بدهیم.

دکتر وطن دوست تاکید کرد: با توجه به تغییر اولویت های پرونده ثبت جهانی ماسوله، این بار ساماندهی تابلوها، بازار و نماها باید اولویت شهرستان باشد.

وی با اشاره به این که در شهریور ماه سال آینده ارزیابی مجدد انجام خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای تحقق این ثبت، مشکل خاصی پیش بینی نمی شود.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :