یک نامه با دو درخواست از  فرماندار محترم شهرستان فومن

الف-موضوع مهم پسماند

وجود معضل بزرگ پسماند و ناتوانی در مدیریت اصولی آن که تبعات و آسیب های آن دامن اجتماع و طبیعت ما را آلوده و مدیریت دستگاههای اجرایی را با چالش مواجه کرده و هر روز بر دامنه و وسعت آن افزوده می گردد قابل کتمان نبوده و لزوم بسیج همه ظرفیت ها برای رفع آن لازم و ضروری است.می توان ادعا کرد که این موضوع نتیجه عوامل مختلفی از جمله نبود یا کم اثر بودن آموزش ها،کمبود اعتبارات دستگاههای زیربط و از همه مهم تر جدی نگرفتن مسئله توسط قاطبه مردم و مدیران است.

اینجانب که بر حسب نوع علاقه ، مسئولیت پذیری و نگرانی های حاصل از آسیب های بدون محدودیتی که ما انسانهای عموماً مسئولیت ناشناس بر ظرفیت های خدادادی وارد کرده ایم  از سالها قبل با بضاعت اندک خود به

 مصداق آب دریا را نتوان کشید/هم به قدر تشنگی باید چشید

 با حضور رسانه ای،آموزشی و میدانی سعی در کمک برای کاهش آسیب ها نموده و تجربیاتی نیز در این موضوع کسب کرده ام  به ضرس قاطع ادعا میکنم که این آسیب ها کمتر نخواهد شد مگر اینکه عموم مردم و مدیران دستگاهها مسئله را بپذیرند و همراهی بکنند.

 بنابراین می توان گفت برای تحقق این همراهی مسئولانه و تبدیل شدن آسیب های زیست محیطی به دغدغه عمومی لازم است اطلاعات و آموزش های لازم به همه گروهها منتقل گردد و برای تحقق این مهم پیشنهاد می شودکارگاههای آموزشی حضوری برای گروه های زیر برگزار گردد.

۱-آموزش عمومی دهیاران و اعضای محترم شورا های شهر و روستا با هدف توانمندسازی آنان و  انتقال آن آموزش ها به مردم.

۲-آموزش اصناف و بازاریان.

۳- آموزش  در مساجد و پای کار آوردن هیئت های امنای مساجد و ائمه جماعات. 

۴-ارائه آموزش های زیست محیطی برای گروههای نوجوان با استفاده از ظرفیت بسیج.

۵-تشکیل سمن در هر روستا با حضور حداقل ۵ نفر از جوانان و ساکنان همان روستا و سپردن مسئولیت ها به آنان.

۶-آموزش و درخواست مسئولیت پذیری بیشتر از مدیران و کارکنان ادارات .

پیشنهاد می گردد موارد فوق در کارگروه پسماند شهرستان مطرح و مصوب شده و با پیگیری اداره حفاظت  محیط زیست شهرستان گزارش عملکرد در جلسات بعدی به اطلاع عموم رسانده بشود.

ب-خانه امید بازنشستگان

لزوم توجه به زندگی ،سلامت و رفاه بازنشستگان مسئله ای ضروری و قابل توجه است که بر کسی پوشیده نیست در  راه تحقق این مهم یکی از اقداماتی که انجام شده از سال ۱۳۸۶ خانه‌های امید با اهداف زیر تحت مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در مراکز استانها و برخی شهرها راه اندازی شده است. 

• تلاش برای ارتقای نشاط و امید در زندگی بازنشستگان

• ایجاد تعامل، تفاهم و همبستگی میان بازنشستگان دستگاه های مختلف در هر استان

• ارتباط مستمر با بازنشستگان و جلب مشارکت فعالانه آنان به منظور حضور در برنامه های مختلف

• برقراری ارتباط با دستگاه های اجرایی برای آشنایی با مسائل دوران بازنشستگی و جلب مشارکت آنها

• برگزاری دوره های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای بازنشستگان

• برقراری ارتباط و دیدار بازنشستگان با یکدیگر به منظور تبادل تجربه ها دربخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی و…

لذا با توجه به تعداد بالای بازنشستگان شهرستان فومن و لزوم ایجاد مراکز رفاهی و خدماتی با اهداف تعریف شده بالا پیشنهاد می گردد با درایت و برنامه ریزی آن فرمانداری محترم و همکاری کانون های بازنشستگی شهرستان مقدمات راه اندازی خانه امید بازنشستگان شهرستان فومن فراهم گردد.

با توجه به اینکه در اساسنامه خانه لزوم همکاری ‏شهرداری ها و استانداری ها، جهت تهیه زمین مناسب در فضای سبز یا نزدیک به پارک ها، مورد تاکید قرار گرفته است پیشنهاد می گردد زمین یا ساختمان مناسبی با مشخصات ذکر شده در اساسنامه جهت راه اندازی خانه امید به سازمان بازنشستگی کشوری تعرفه گردد. 

با تشکر 

علی علیزاده ازبری

معلم بازنشسته،روزنامه نگار

این خبر را به اشتراک بگذارید :