شهردار ماکلوان ، نداشتن درآمد پایدار را از مهم ترین مهم ترین دغدغه های حال حاضر این نهاد عمومی غیر دولتی عنوان کرد  و متذکر شد : قطعی آب و برق در شهر ، وجود رودخانه طغیان گر ” ماسوله رودخانه ” ، نداشتن آسفالت مناسب و  طرح هادی ” از مشکلات این شهر است

حیدر ثریا محقق دوست ” در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی شهرداری ماکلوان با بیان این مطلب ، افزود : وقتی شهرداری دغدغه نداشتن درآمد پایدار  داشته باشد ، خدمات رسانی به مشکل بر می خورد .

وی ابراز امیدواری کرد با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح برای ایجاد پروژه های ” بام سبز ” و ” پارک جنگلی ” به مرحله  اجرایی برسد تا حداقل یک درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد بشود.

این مسوول در ادامه  از در حال انجام بودن کارهای مطالعاتی جهت ساخت جایگاه سوخت ” سی ان جی ” به منظور ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری اشاره کرد.

محقق دوست ”  ، خاطر نشان کرد : ماکلوان ” در ۱۸ماه ۱۳۹۰ از تجمیع روستاهای ” ماکلوان بالا و ماکلوان پائین ” بخش سردار جنگل شهرستان فومن به تقسیمات کشوری اضافه شد و این مصوبه در ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۱ مورد تائید رئیس جمهوری وقت قرار گرفت .

وی با تاکید بر این که شبکه های آب و برق ماکلوان در سطح ضعیفی قرار دارد ، اعتقاد دارد : تاسیسات آب و برق با اضافه شدن تعداد مشترکین نیازمند تقویت است به طوری که در برخی از اوقات مقارن با پیک مسافر با قطعی آب و برق مواجه هستیم .

شهردار ماکلوان ” یکی دیگر از مشکلات زیر ساختی این شهر را آسفالت معابر عنوان کرد و متذکر شد : با پیگیری نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی قرار است کمک هایی به شهرداری بشود که حدود دو ماه منتظر اجابت آن هستیم .

محقق دوست ” از دیگر از مشکلات حال حاضر این شهر را ” طرح هادی ” بیان کرد به طوری که در سال ۱۳۹۷ بازنگری شد ولی جامع نبود و خیلی را مشکلات را به وجود آورد و طرح هادی ” فعلی سبب گردید زمین های یک سری از افراد خارج از طرح قرار بگیرد و تعدادی هم نتوانستند تغییر کاربری بگیرند .

وی با اشاره به کم شدن ۵ متر از حریم تاسیسات بلوار ” ولایت ” جهت تشویق مردم برای ساخت و ساز در سال گذشته ،  ابراز کرد : این کم شدن از حریم سبب گردیده شهروندان مشکل کاربری دارند که امیدواریم با پیگیری هایی که نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و دفتر فنی استانداری  دارند بتوانیم این مشکل را مرتفع نماییم.

این مسوول یکی از پروژه هایی که خیلی در آینده مفید و برای شهرداری ماکلوان ایجاد درآمد بکند را ” دیواره حفاظتی رودخانه ماسوله رودخان ” اعلام  و   با اشاره به عبور رودخانه بسیار و خروشان ” ماسوله رودخان ” به طول حدود ۴ و نیم کیلومتر از شهر ماکلوان ، تصریح کرد : این رودخانه از ارتفاعات ماسوله و دیگر کوههای بخش سردارجنگل از ارتفاعات ۳ هزار متری سرچشمه می گیرد و وارد تالاب انزلی می شود .

محقق دوست ، با بیان این که این رودخانه در سنوات گذشته سبب ایجاد خسارات فراوان شده است ، بر ضرورت ساخت دیواره حفاظتی ( حائل ) و همت از سوی شرکت آب منطقه ای استان گیلان و امور آبفای شهرستان فومن تاکید کرد.

وی تاکید کرد : اگر مسوولین یک حمایت و کمک بکنند تا دیواره حفاظتی رودخانه مذکور ساخته بشود من این نوید را می دهم  که بتوانیم در حاشیه رودخانه یک پارک ساحلی زیبا احداث بکنیم تا مکانی برای توقف مسافران و هم یک منبع درآمد خوبی برای شهرداری بشود .

به گفته  شهردار ” برای ساخت پارک ساحلی حداقل یک هزار متری ، به ارتفاع ۵ متری به صورت پلکانی و عرض سه متری نیاز به حدود ۱۲ میلیارد تومان است .

محقق دوست ” ابراز کرد  : طول رودخانه در دو طرف حریم شهر ماکلوان حدود ۹ کیلومتر می باشد و دارای هزینه خیلی زیادی است و یکی از راه کارها تهاتر یک بخشی از مصالح رودخانه با پیمانکار خواهد بود .

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :