این دانش‌آموز در صف صبحگاهی سطح هوشیاری خود را از دست داد
مرگ یک دختر دانش آموز در شفت بر اثر ایست قلبی؛ احیا جواب نداد!

به گزارش صبح فومن دانش‌آموز دختر پایه هفتم هنگام صف بستن در حیاط مدرسه در روستای چکوسر شهرستان شفت براثر ایست قلبی به زمین افتاد و جان باخت.

محمد فائزی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان از اعزام سریع نیروهای امدادی به‌محض وقوع حادثه به مدرسه چکوسر خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه نیروهای اورژانس هنگام معاینه این دانش‌آموز، آثاری از حیات را در وی مشاهده نکردند.

دانش‌آموزان حاضر در مدرسه که شاهدان عینی این مرگ بوده‌اند، گفتند که این اتفاق ساعت حدوداً هفت و نیم بود که سریعاً پس از افتادن دانش‌آموز، کادر مدرسه با اورژانس تماس گرفتند.

به گفته دانش‌آموزان، اورژانس ۱۱۵ حدود ساعت یک ربع به هشت صبح سریعاً خود را به مدرسه رساند اما همکلاسی‌شان جان نداشت و مرده بود.

یکی از مسؤولان بیمارستان امام رضا علیه اسلام شفت نیز به فارس گفت: دختر دانش‌آموزی بدون داشتن علائم حیاتی ساعت هشت صبح به بیمارستان آورده شد.

به گفته وی، علاوه بر کادر حاضر در اورژانس، پزشکان متخصص اطفال و قلب نیز در محل حضور داشتند که عملیات احیا را به مدت یک ساعت و نیم انجام دادند اما علائم حیاتی دانش‌آموز برنگشت.

آن‌طور که فائزی، مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان اعلام کرده، جسد دانش‌آموز متوفی جهت بررسی دقیق‌تر مرگ به پزشکی قانونی منتقل‌شده است.

توضیحات مدیر شبکه بهداشت شفت در پی مرگ دختر دانش‌آموز

سید مهدی سلیمانی امروز در گفتگو با هشت‌دی در رابطه‌ با مرگ یک دانش‌آموز دختر در شفت، اظهار کرد: این دانش‌آموز در صف صبحگاهی دچار مشکل شد و سطح هوشیاری خود را از دست داد.

وی در ادامه افزود: در این راستا مسئولان مدرسه با اورژانس تماس گرفته و به‌محض حضور پرسنل اورژانس در محل با عدم علایم حیاتی فرد روبرو می‌شوند و بدین جهت بلافاصله سی‌پی‌آر را شروع می‌کنند. تزریق سرم، آمپول‌های موردنیاز و ماساژ قلبی از جمله اقدامات انجام‌شده توسط عوامل اورژانس بود که سپس مریض به بیمارستان منتقل می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت تصریح کرد: اقدامات اولیه سی‌پی‌آر در بیمارستان با حضور متخصص اطفال و متخصص قلب انجام می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه زمان ورود دانش‌آموز به بیمارستان حدود ۸:۱۰ دقیقه صبح امروز ثبت شده و شرایط بیمار هم بدین صورت بوده که وی بدون علائم حیاتی وارد بیمارستان شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به سن پایین حدود ۱۳ الی ۱۴ سالگی این دانش‌آموز متأسفانه اقدامات حدود یک ساعت و نیم، مؤثر واقع نشد و دانش‌آموز جان خود را از دست داد.دیارمیرزا

این خبر را به اشتراک بگذارید :