جشنواره بومی – محلی با محوریت پیله کرم ابریشم در روستای آبرود برگزار شد.

به گزارش صبح فومن در روز جمعه مورخ ۲۲ تیر، روستای آبرود میزبان جشنواره بومی – محلی بود.

این جشنواره با حضور جمع کثیری از مردم شهرستان و بخش سردارجنگل، موسی فکور فرماندار، خلیل بهروزی فر نماینده، مدیران حوزه کشاورزی و ابریشم استان گیلان همراه بود.

در این جشنواره بومی – محلی، انواع محصولات سنتی و صنایع دستی شامل محصولات برگرفته از پیله کرم ابریشم، پارچه ها و البسه محلی، انواع حصیر، ظروف سفالی، خوراکی های محلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

از دیگر برنامه های اجرا شده در این جشنواره، بازی های بومی – محلی شامل لافندبازی، طناب کشی، چوب کشی و همچنین اجرای موسیقی محلی همراه با شعرخوانی محلی بود.

فکور فرماندار شهرستان با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره، ابراز امیدواری کرد این گونه مراسم زمینه ساز مشارکت اجتماعی و همچنین آشنایی با تولیدات بومی – محلی به ویژه ابریشم شود.

وی با اشاره به تلاش های فرمانداری جهت احیای صنعت ابریشم در شهرستان اظهار کرد: تا کنون ۱۵۰ هکتار باغ توت در فومن احیای شده است.

فکور در این زمینه خبر داد: به نسبت سال قبل ۱۰ تن بیشتر تولید ابریشم داشتیم و حتی زمینه فعالیت در فصل پاییز نیز فراهم شده است.

این جشنواره با همت بخشداری و شورای بخش سردارجنگل، اداره ورزش و جوانان شهرستان فومن، هیئت ورزشی روستایی – عشایری شهرستان فومن و دهیاری و شورای اسلامی روستای آبرود برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :