فرماندار، نماینده و رئیس سازمان نوغانداری کشور از مزرعه ۵۴۰ شرکت سپیدرود بازدید کردند.

به گزارش صبح فومن در روز چهارشنبه مورخ ۶ اردیبهشت، مسئولین شهرستان و استان از فعالیت های انجام شده به منظور پرورش کرم ابریشم و تولید قلمه برای کاشت نهال توت در مزرعه ۷۶ هکتاری ۵۴۰ فومن بازدید کردند.

به منظور بررسی نحوه اجرای دستور استاندار گیلان درخصوص دراختیار قرار گرفتن ظرفیت نهالستان های فومن برای مردم، هیاتی متشکل از فرماندار، نماینده و رئیس سازمان نوغانداری کشور در این مزرعه حضور یافت.

فکور فرماندار شهرستان با اشاره به این که هدف از این بازدید اطمینان از انجام فرآیند احیای نهالستان در این مزرعه است، از اقدامات انجام شده در این راستا ابراز رضایت کرد.

سروی زرگر، رئیس مرکز نوغانداری کشور با بیان این که در سال ۱۴۰۱ تعداد حدود ۹ هزار جعبه تخم نوغان تولید شد، افزود: برای سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲ هزار جعبه تخم نوغان هدفگذاری شده که گام بزرگی در راستای خودکفایی در کشور است.

وی با اشاره به این که میانگین تولید و توزیع نهال توت در کشور ۲۰۰ هزار اصله بود، اظهار کرد: این میزان اکنون به ۵۰۰ هزار نهال افزایش یافته است.

رئیس مرکز نوغانداری کشور افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲ میلیون قلمه برای تکثیر نهال توت در شش استان در کشور توزیع شد.

سروی زرگر توصیح داد: در سال گذشته ۱۷۲۳ تن تولید پیله ابریشم در کشور تولید شد که رکورد ۱۴ ساله کشور را شکست. اما ۴۷ درصد از نخ ابریشم کشور هنوز از خارج وارد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اظهار کرد: سهمیه تخم نوغان شهرستان فومن بسیار کمتر از ظرفیت آن تعیین شده و ضرورت دارد سهمیه ۶ هزار جعبه برای فومن متناسب با شایستگی این شهرستان باشد. مردم انتظار حمایت بیشتری دارند.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :