_فرماندار فومن در جلسه ستاد تسهیلات سفر:_
*شهرستان فومن آماده پذیرش مسافران نوروزی است*

در جلسه تسهیلات سفر نوروزی فومن با حضور مدیران شهرستان، درخصوص مدیریت بهینه تعطیلات نوروزی برنامه ریزی و تصمیم گیری شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فومن در روز پنجشنبه مورخ ۲۵ اسفند جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان برگزار شد.

موسی فکور فرماندار شهرستان ضمن تبریک به مناسبت درپیش بودن سال جدید و همچنین ماه مبارک رمضان، خواستار تلاش مضاعف دستگاه های مذکور در پذیرش مسافران شد.

فکور فرماندار فومن با بیان این که هر ساله شهرستان فومن در ایام تعطیلات نوروزی شرایط خاصی پیدا می کند، ورود گردشگران به شهرستان را مهم ترین مساله در آغاز سال جدید عنوان کرد.

وی با تاکید بر این که اداره میراث فرهنگی باید فعالیت و اقدامات بیشتری به منظور آماده کردن شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی داشته باشد، خواستار اهتمام متولیان جهت پرشور کردن فضای نوروزی در فومن شد.

فرماندار شهرستان با اشاره به مساله ترافیک به عنوان یکی از موضوعات کلیدی شهرستان در نوروز، تاکید کرد: تمهیدات لازم جهت سبک کردن ترافیک در فومن و به ویژه ماسوله اندیشیده شود.

فکور با اشاره به لزوم نظارت بر بازار، بر درج قیمت کالا و برخورد با گران‌فروشی تاکید کرد و افزود: در بحث نان، باید جدی بود و کیفیت و کمیت محصول تولید شده را تحت نظارت قرار داشت.

فرماندار فومن با تاکید بر ارائه حداکثری خدمات به گردشگران، گفت: برپایی ایستگاه های راهنمای مسافران نوروزی در ارائه راهنمایی و توضیحات به مسافران نقش اساسی ایفاء خواهند کرد.

فکور با انتقاد از این که برخی اعضای شوراهای اسلامی با مانع تراشی در برابر عملکرد و برنامه های شهرداران باعث خلل در انجام امور قانونی و وقفه در ارائه عادلانه خدمات به شهروندان می شوند، تاکید کرد: شهرداران با قدرت کار خود را انجام دهند.

وی ضمن تذکر درخصوص رعایت موازین قانونی، تصریح کرد: مایل به طرح این نکته نیستم، اما هر گونه دخالت اعضای شوراهای اسلامی در امور اجرایی شهرداران خلاف قانون است و در صورت تکرار، با اقدام قانونی مواجه خواهد شد.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان، تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر در واحدهای اقامتی شهرستان حضور یافته اند.

شهردار ماکلوان ضمن ارائه گزارش عملکرد خود، اظهار کرد: با همکاری امور شهری، در حال تدوین برنامه جامع مدیریت پسماند برای سال آینده هستیم.

به گفته نماینده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان، به منظور رسیدگی به هرگونه مساله احتمالی نظارت بر وضعیت راه ها و تردد مسافران، چهار اکیپ در محورهای اصلی، فرعی و روستایی مستقر شده اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :