• _فرماندار فومن در بازدید از مناطق آسیب دیده در اثر سیلاب:_
    عملیات عمرانی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان آغاز شد

به منظور رسیدگی فوری به حوادث ناشی از وقوع سیلاب مورخ ۱۸ اسفند، مدیران کل راهداری و بحران استان از شهرستان فومن بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فومن، در روز شنبه مورخ ۲۰ اسفند، نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و مرادی مدیرکل بحران استانداری گیلان در شهرستان فومن حضور یافتند.

در بازدیدی که با حضور مدیران کل و موسی فکور فرماندار شهرستان از مناطق تاثیرپذیرفته از وقوع سیلاب مورخ ۱۸ اسفند انجام شد، درخصوص تامین اعتبار و انجام بازسازی سریع تصمیم گیری شد.

فکور فرماندار شهرستان درخصوص تصمیمات گرفته شده جهت رسیدگی فوری به نشست پایه پل ماکلوان و ترک خوردن بخشی از عرشه آن در اثر وقوع سیلاب، خبر داد:
مقرر شد سردهنه بالادست پل برچیده شود و تزریق بتن به پایه های پل، مقاوم سازی با سنگ وزنی و ایجاد کفبند در پایین دست پل با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان توسط اداره راهداری انجام شود.

وی در این راستا افزود: پس از اتمام کار اداره راهداری، احداث سردهنه موقت در بالادست پل و پس از آن از سال بعد، ایجاد پمپاژ با پیش بینی اعتبار ۴ میلیارد تومان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان با اشاره به این که عملیات اجرایی پل ماکلوان از همین امروز آغاز شد، افزود: به منظور حفظ وضعیت پل، تردد خودروهای سنگین، اتوبوس و مینی بوس تا اطلاع ثانوی از روی پل ماکلوان ممنوع و از مسیر پل آبنمای نئوپان انجام خواهد شد.

فکور همچنین با اشاره رانش دیواره رودخانه مسیر ماسوله در منطقه لارچشمه که منجر به ریزش و تخریب یک باند از مسیر شده است، اظهار کرد: مقرر شد با همکاری ادارات منابع طبیعی، امور منابع آب و راهداری، مسیر آب رودخانه عوض شود.

وی افزود: تغییر موقتی مسیر رودخانه تا تکمیل عملیات دیواره سازی با سنگ وزنی انجام خواهد شد.

فکور در این راستا خبر داد: تعیین پیمانکار و مشاور و تجهیز کارگاه از روز یکشنبه مورخ ۲۱ اسفند انجام می شود و اعتبار پیش بینی شده این پروژه ۱۵ میلیارد تومان خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :