در نهمین روز از دهه مبارک فجر در مورخ ۲۰ بهمن، با حضور دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، دکتر عباسی استاندار و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی پروژه های اداره آب و فاضلاب در شهرستان افتتاح شد.

به گزارش صبح فومن؛ در آیین افتتاح این پروژه ها در روستای گیگاسر بخش مرکزی شهرستان فومن که با حضور مدیرعامل شرکت و آب و فاضلاب استان همراه بود، پروژه خط انتقال آب به روستاهای چیران، خداشهر، تازه آباد، گیگاسر و گوشلوندان به بهره برداری رسید.

دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به این که دولت انقلابی تمام توان و ظرفیت خود را در خدمت مردم و رفع مسائل و مشکلات قرار داده است، هدف از تلاش های بی وقفه دولت را جلب رضایتمندی مردم و جبران کاستی های گذشته عنوان کرد.

وی با بیان این که با توجه به شرایط جغرافیایی شهرستان فومن، محیط زیست و منابع ملی دو مساله بسیار مهم محسوب می شوند، به این نکته اشاره کرد که: مدیریت امکانات و ظرفیت های شمال کشور به ویژه فومن باید معطوف به حفظ محیط زیست باشد.

سلاجقه با اشاره به این که محیط زیست باید برای این نسل و نسل های آینده حفظ شود، افزود: اقدامات و پیش بینی های حفاظتی این سازمان معطوف به آینده است.

وی با بیان این که میانگین مساحت مناطق حفاظت شده در جهان ۲۱ درصد مساحت کل کشورها است، در حالی که این میزان در استان گیلان ۹/۶ درصد است، افزود: باید متوجه ابعاد این تفاوت و مخاطرات آن بود.

معاون رئیس جمهور با بیان این که بحث تالاب انزلی به عنوان موضوعی ملی برای دولت بسیار حائز اهمیت است، بر اهتمام دولت به منظور رسیدگی به بحث سراوان و مدیریت پسماند و همچنین دو رودخانه زرجوب و گوهررود تاکید کرد.

دکتر عباسی استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم خدمت صادقانه به مردم، اظهار کرد: ۱۱۱۹ پروژه افتتاح شده در ایام الله دهه فجر با اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومان در کنار ۳۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده در هفته دولت سال جاری حاکی از تعهد دولت به خدمات رسانی به مردم عزیز است.

به گفته فکور فرماندار شهرستان، پروژه های شرکت آب و فاضلاب شهرستان در سال جاری شامل موارد متعدد از جمله احداث ۲۸/۵ کیلومتر خط انتقال با اعتبار بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان می باشد که در کنار انتقال آب، ارتقای کیفیت آب شرب
روستاهای شهرستان را نیز در دستور کار دارد.

وی افزود: همچنین نصب ۲۸ ترانسفورماتور و ۵۸ کیلومتر کابل خودنگهدار، اقدامی برجسته در بخش برق است که با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان محقق شده است. این در حالیست که ۳۱/۶ کیلومتر آسفالت و روکش توسط اداره راهداری با اعتبار ۷۰/۸ میلیارد تومان، انجام شده است.

فرماندار شهرستان فومن ضمن تشریح مسائل شهرستان به ویژه بحث ماده ۴ و واگذاری اراضی ملی داخل طرح هادی روستاها، اظهار کرد: ۱۰۱ روستا درگیر این مشکل هستند و بسیاری از افراد بومی شهرستان با محدودیت های متعددی جهت ساخت و ساز در اراضی خود روبرو هستند. البته با دستور استاندار محترم کار واگذاری در ۴۸ روستا آغاز شده که البته نیازمند پیگیری و رسیدگی توسط متولیان است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی شهرستان در بحث صنعت ابریشم، بحث احیای توتستانها و رونق دادن مجدد به صنعت ابریشم را مطرح کرد و این را از اولویت های شهرستان در بخش اقتصادی دانست.

فکور از فعالیت های برجسته شهرستان به منظور فراهم کردن بستر لازم جهت ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله گزارشی به معاون رئیس جمهور و استاندار گیلان ارائه کرد و در پایان سخنان خود، مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

بهروزی فر نماینده شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این برنامه با اشاره به اهمیت حیاتی رسیدگی درست به مشکل ساخت و ساز در اراضی ملی واقع در محدوده طرح هادی روستاها، این مساله را بزرگ ترین چالش پیش روی جوامع محلی در فومن عنوان کرد که به راستی نیازمند اقدامی جدی و اثرگذار است و باید با اهتمام مسئولان، مشکلات قانونی آن رفع شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :