فرماندار فومن در بین الصلاتین نماز جمعه این شهرستان:مدیران دولت انقلابی، باید مشی مردمی بودن و جهادی بودن را در دستور کار قرار دهند.

۹۵ پروژه در بخش آب، برق،کشاورزی، اشتغالزایی، صنعت و…با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.

به گزارش صبح فومن به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان فومن در روز جمعه مورخ  ۴ شهریور ۱۴۰۱، در سومین روز از هفته دولت، با حضور موسی فکور فرماندار شهرستان فومن، معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان، میز خدمت شهرستان در محل مسجد ولیعصر (عج) بالامحله فومن برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از روسای ادارات و مردم همراه بود، مسائل و مشکلات مراجعین در قالب دیدار چهره به چهره مردم و مسئولین مورد رسیدگی قرار گرفت.

در ادامه این برنامه، مراسم عبادی – سیاسی نماز جمعه به امام حجت‌الاسلام والمسلمین نقدی امام جمعه شهرستان فومن برگزار شد.

حجت الاسلام نقدی در خطبه های نماز جمعه شهرستان با اشاره به اهمیت مساله عدالت و شجاعت در فرهنگ اسلامی، پاکدستی و سلامت مالی را از الزامات مدیریت اسلامی عنوان کرد و با توجه به واقعه اختلاس ۹۱ هزار میلیارد تومانی در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان  خواستار اقدام و برخورد قاطع دولت انقلابی با مرتکبین این جرم بزرگ در راستای تقویت اعتماد مردم به تعهد دولت و نظام در برخورد با مظاهر فساد شد.

وی در فراز دیگری از سخنان خود، با اشاره به وضعیت سوال برانگیز اشتغال کشاورزی گیلان در کشور، رتبه هفدهم استان را برازنده ندانست و خواستار آسیب شناسی در این زمینه شد.

نقدی با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی جوان مومن و متعهد، خواستار دادن فضایی بیشتر به نسل آینده ساز میهن اسلامی شد و ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، بر لزوم بازاندیشی درباره حقایق انقلاب و خدمات و سیره عملی شهیدان رجایی و باهنر تاکید کرد.

فرماندار شهرستان نیز در فاصله بین الصلاتین، با ارائه گزارشی از عملکرد دولت، اهم خدمات ارائه شده به مردم شهرستان را تشریح کرد.

وی ضمن تشریح شرایطی که دولت، کشور را تحویل گرفت، اعلام کرد: دهه ۱۳۹۰، به سبب مشکلات اقتصادی، چشم انداز دشواری در مقابل دولت ها قرار می داد و دولت در پرداخت حقوق ها نیز با مشکل مواجه بود. لذا دولت سیزدهم در حالی کار خود را آغاز کرد که محدودیت های اقتصادی بسیار زیاد بود.

وی با اشاره به فشارهای داخلی و خارجی درخصوص جریان ارتباط گیری با غرب، رویکرد عزتمندانه دولت انقلابی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با توجه به‌ شعار سردار شهید سلیمانی که ما ملت امام حسینیم، با توکل بر اقتصاد مقاومتی، اتکاء بر ظرفیت های داخلی، اعتماد به مردم، توقف سیاست های غلط گذشته از جمله ارز ۴۲۰۰ تومانی، جلوگیری از انحراف یارانه ها و ده ها سیاست کلان دیگر، دولت دست به جراحی بزرگ اقتصادی زد و شرایط اقتصادی کشور تغییر پیدا کرد.

فکور با اشاره به خدمات دولت در استان، از جمله آب رسانی به اراضی کشاورزی، اقدام شجاعانه استاندار گیلان در تاسیس قرارگاه جهادی آب را مورد توجه قرار داد و افزود: شاهد بودیم که در حالی که آب پشت سد در قیاس با سال گذشته کمتر بود، آبیاری به درستی انجام شد و حتی سطح تولید و برداشت برنج افزایش یافت.

وی با بیان این که شاخصه، گفتمان و فلسفه وجودی ما خدمتگذاری است، خاطرنشان ساخت، ما نه رئیس بلکه خادم مردم هستیم و بنابراین به هیچ وجه قابل پذیرش نیست برخی با دوری از کار جهادی،  با مسلک ریاست طلبانه، تکریم ارباب رجوع را فراموش کنند.

وی ضمن تشریح اقدامات دولت در شهرستان، اظهار کرد: در طول هفته دولت سال جاری، ۹۵ پروژه در بخش آب، برق، کشاورزی، اشتغالزایی، صنعت و… با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.

فکور از پیگیری در زمینه احداث دو پل از ۴ پل تخریب شده توسط سیلاب سال ۹۷ خبر داد و خدمات به مردم در زمینه نصب ۱۹ ترانس برق، ۲۰ کیلومتر کابل خودنگهدار را تبیین کرد.

وی در پایان سخنان خود، اعلام کرد: مدیران دولت انقلابی، باید مشی مردمی بودن و جهادی بودن را در دستور کار قرار دهند. نباید راه را گم کنیم، زیرا خدمت در جمهوری اسلامی یک افتخار و فرصتی بزرگ است.

تصاویر :مهدی دخت علیزاده

این خبر را به اشتراک بگذارید :