به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبح فومن ؛ مراسم زیارت عاشورا و گلباران مزار شهدای شهرستان فومن با حضور موسی فکور فرماندار فومن و جمعی از مسئولین شهرستان صبح امروز پنج شنبه ۲۷ مردادماه برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی برگزار شد، فکور با اشاره به استقامت رزمندگان دفاع مقدس و آزادگان عزیز، ایران امروز را قدرتی انکارناپذیر دانست که با ایثار و جانفشانی مبارزان انقلاب اسلامی و رزمندگان دوران دفاع مقدس، از نهالی به درختی تنومند تبدیل شده است.

فکور با بیان این که علی رغم تمام فشارها و تحریم ها، کشور ما توانست با اقتدار و صلابت از کیان خود دفاع کند و عزت خود را شجاعانه حفظ کند، در جبهه ای دیگر، آزادگان گرانقدر ایرانی با استقامت و جانفشانی در برابر دشمن وحشی بعثی مقاومت کردند.

فرماندار شهرستان اظهار کرد: روایات فراوانی از پایمردی و استقامت آزادگان ایرانی در دوران اسارت نقل شده و به دنیا نشان داده که این ایستادگی به استقلال و موفقیت ختم می شود.

وی با بیان این که آزادگان، بازماندگان شهدا هستند، وفاداری ایشان به نظام را مورد توجه قرار داد و افزود: شنیدن خاطرات آزادگان عزیز گاه بسیار سخت و دشوار است و انسان با تصور کردن شرایطی که بر آزادگان ما گذشت، قلب هر انسانی را به درد می آورد.

موسی فکور با اشاره به این که امروز در برابر مقاومت این عزیزان حرفی برای گفتن وجود ندارد، اظهار کرد: ما نیز در برابر آرمان هایی که آزادگان برای آن ایستادگی کردند، مسئولیت داریم و باید با تلاش فراوان، زمینه ارتقا و پیشرفت کشور و نظام را فراهم کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم.

فرماندار شهرستان فومن در حاشیه این برنامه، با اشاره به مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا، اظهار کرد: این مراسم به صورت مستمر، هر پنجشنبه در ساعت ۷:۳۰ در شهرستان با حضور مدیران برگزار خواهد شد.

این مراسم با نثار گل و ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان پایان یافت/محمدجواد اکبری

این خبر را به اشتراک بگذارید :