به گزارش صبح فومن به نقل از شبستان ،«یوسف نیک‌انجام»با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری فومن با همکاری سایر ارکان مساجد در دهه اول محرم با برگزاری آیین های عزاداری میزبان عزاداران و سوگواران حسینی هستند.

رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: امسال نیز همانند سالهای گذشته به منظور جلوگیری از شیوع کرونا مراسم عزاداری امام حسین (ع) در طول ماه های محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری مراسمات عزاداری با دعوت از سخنرانان و وعاظ برجسته در سطح کانون‌ها، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور، قرائت زیارت عاشورا، پخت و توزیع نذورات در این ایام، برپایی ایستگاهای صلواتی و فرهنگی از جمله برنامه کانون های مساجد فومن در ماه محرم است.

نیک‌انجام بیان کرد: برپایی نمایشگاه عکس جلوه محرم، مسابقه عکاسی محرم، اجرای تعزیه، برگزاری همایش تبیین فلسفه عاشورا و تولید محتوا در رسانه‌ها و فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه اول محرم است.

 رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه محرم فرصت مهمی را برای ترویج اندیشه‌های ناب حسینی فراهم آورده است تصریح کرد: فرهنگ عاشورا مشعلی است که در تمام جهان برای نابودی ظالمان و زورگویان روشن شده که باید از این فرصت و آموزه برای ترویج انقلاب ناب حسینی تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: انتقال مناسب فلسفه و فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) به نسل جوان امروزی باید محور سوگواری‌ها و عزادارای‌های حسینی باشد

این خبر را به اشتراک بگذارید :