فرماندار فومن با اشاره به لزوم تعیین وضعیت داروخانه در بیمارستان فومن، خواستار توجه به نیازهای مردم و تلاش برای رفع آن شد.

به گزارش صبح فومن؛ در روز دوشنبه مورخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، جلسه رسیدگی به مسائل بهداشت و درمان شهرستان فومن به ریاست موسی فکور فرماندار شهرستان، خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و دکتر سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برگزار شد.

فکور ضمن تشکر از زحمات کادر درمان به ویژه در زمان اوج شیوع بیماری کرونا در کشور و استان، هدف از این جلسه را رسیدگی به مسائل و مشکلات بخش بهداشت و درمان در شهرستان فومن عنوان کرد.

وی بیان کرد: با همتی که در کشور وجود داشت، بحث بیماری کرونا تحت کنترل قرار دارد و نرخ مرگ و میر بسیار کاهش یافته است.

فرماندار فومن با بیان اين که تهیه برخی اقلام و دستگاه های تخصصی موجب عدم رجوع بیماران شهرستان به مرکز استان یا مناطق دیگر می شود، افزود: باید تلاش شود تجهیزات مورد نیاز بیماران شهرستان در اسرع وقت فراهم شود.

وی با اشاره به این که ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیش از ۷۰ سال قدمت دارد، افزود: لازم است نسبت به تغییر شرایط برای ستاد شهرستان اقدام شود.

فکور با بیان این که اورژانس فومن در محل نامناسبی قرار دارد، اظهار کرد: زمان در ارائه خدمات اورژانس حائز اهمیت است و ضرورت دارد یا محل اورژانس فومن تغییر کند یا ایستگاه دیگری اضافه شود تا خدمات آن با سرعت بیشتری به مردم ارائه شود.

وی در این رابطه افزود: ارائه خدمات اورژانس در منطقه آلیان نیز از مطالبات مردم است و همچنین احداث درمانگاه در منطقه گوراب پس که آمادگی ساخت آن توسط خیرین وجود دارد، می تواند به منطقه گوراب پس و قلعه رودخان خدمات ارائه کند.

فرماندار فومن ضمن اشاره به لزوم تعیین وضعیت داروخانه در بیمارستان فومن، خواستار توجه به نیازهای مردم و تلاش برای رفع آن شد.

بهروزی فر نماینده شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در شرایطی مسئولیت خطیر بهداشت و درمان استان را به عهده گرفت که وضعیت این سازمان به هم ریخته بود و بیماری کرونا به مرحله اپیدمی رسیده بود. در این شرایط، کسب رتبه اول واکسیناسیون در کشور نشان از همت و تلاش مدیران بهداشت و درمان استان داشت.

وی با اشاره به ترانزیتی و توریستی بودن شهرستان فومن، نیاز به امکانات متناسب با گردشگرپذیر بودن شهرستان را خاطرنشان کرد و افزود: در این شرایط بیمارستان به عنوان مرکز مهم درمانی فومن باید به خوبی مجهز باشد.

بهروزی فر با تاکید بر لزوم فعالیت داروخانه در بیمارستان فومن، این امر را مطالبه مهم مردم شهرستان عنوان کرد.

اشاره به لزوم احداث و تجهیز درمانگاه شبانه روزی گوراب پس که خیرین در این زمينه اعلام آمادگی کرده اند، نیز از دیگر نکات مطرح شده بهروزی فر بود.

سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور ارتقای خدمات ارائه شده بهداشت و درمان به مردم، اظهار کرد: ۵۰ پروژه در ۶ ماه آتی در استان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این که از امکانات موجود به خوبی استفاده نمی شود، تذکر داد: ساخت و ساز صرف بدون ارائه خدمات باکیفیت و تعهد اخلاقی و سازمانی، مفید نیست و ضرورت دارد از تجهیزات و امکانات این دانشگاه به نفع مردم استفاده بهتری شود.

سالاری با اشاره به وجود سوء مدیریت و کم تعهدی در میان برخی پرسنل و تشکیلات بهداشت و درمان، تذکر داد: باید نسبت به برقراری نظم و تقویت تعهد و ارائه خدمات به مردم اقدام جدی و اساسی شود.

وی با تاکید بر این که پرستار بخش نداریم، اظهار کرد: پرستاران باید در زمان نیاز در هر بخشی خدمات ارائه کنند. تعدد نیرو وجود دارد، اما پرسنل به خوبی چینش نشده اند و باید به این منظور برنامه ریزی بهتری شود.

سالاری با تاکید بر این که داروخانه بیمارستان فومن باید شبانه روزی شود، افزود: داروخانه مرجع کلینیک مرکزی نیز باید از ۸ صبح تا ۱۰ شب، باز باشد و خدمات ارائه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به اشاره به ضرورت تقویت کادر بهداشت و درمان در شهرستان و تاکید بر برنامه ریزی به این منظور، تبدیل مرکز بهداشتی گوراب پس به مرکز جامع سلامت را امکان پذیر دانست و دستور داد به این منظور برنامه ریزی شود.روابط عمومی فرمانداری فومن

این خبر را به اشتراک بگذارید :