به مناسبت هفته منابع طبیعی؛ خبرنگاران فومنی ۴۲ اصله نهال غرس کردند

پیش از ظهر سه شنبه به همت اصحاب رسانه و با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی ماکلوان، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فومن به مناسبت هفته منابع طبیعی ۴۲ اصله نهال به پاس چهل دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی در بام سبز مالکوان غرس شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فومن در حاشیه‌ی این مراسم با تاکید بر اهمیت حفظ درخت و صیانت از منابع طبیعی، گفت: منابع طبیعی ثروت خدادادی است که برای حفظ و انتقال آن برای نسل آینده باید تلاش مضاعف انجام داد.

علی داودی با بیان اینکه مشارکت مردمی در حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز تکلیفی اجتماعی است، تصریح کرد: منابع طبیعی و اراضی ملی در حقیقت جز انفال و متعلق به تمام مردم بوده و تمامی افراد جامعه باید در حفظ و حراست از آن به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کمک کنند.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری «همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» انتخاب شده است، افزود: در شهرستان فومن به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۱۴ هزار اصله نهال از نوع کاج، سرو، اقاقیا، زبان گنجشک، داغداغان، سنجد و زالزالک غرس می‌شود.

مشارکت مردم برای حفظ منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی

در ادامه شهردار شهر ماکلوان نیز به مشکلات زیست محیطی در عصر حاضر اشاره و اظهار کرد: هفته درختکاری فرصت مغتنمی برای جلب مشارکت مردمی است تا بتوان در راستای زیباسازی منظر شهری و ایجاد روحیه و نشاط و شادابی در بین شهروندان عمل کرد.

محمد علی صادقی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست حفاظت از نسل‌های آینده است، افزود: شهرداری ماکلوان در تلاش است با اجرای طرح‌های فرهنگی و عمرانی متناسب در پاسداشت از محیط زیست گام‌های مثبتی بردارد.

وی با تاکید بر اینکه احیای فضای شهری ماکلوان مستلزم همکاری و مشارکت شهروندان و همه دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: فضا سازی شهری با ارائه چنین اقدامات فرهنگی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

     

این خبر را به اشتراک بگذارید :