مشروح خطبه های نماز جمعه

به امامت حجت الاسلام محمد امین نقدی
امام جمعه شهرستان فومن

حجت الاسلام والمسلمین نقدی پس از دعوت خود و مردم به تقوای الهی بیان داشت؛ یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ملت شریف ایران نمازجمعه است. از فرائضی که در اسلام به آن سفارش شده تابندگان وقت خودشان را به آن اختصاص دهند نمازجمعه است.

امام جمعه فومن باگرامیداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی افزود؛
امام(ره) سال ها تبعید را برای هدفی که داشتند تحمل کردند. و به گفته تاریخ بیش از پنج میلیون نفر از سراسر کشور برای استقبال از امام بزرگوار به تهران آمدند.

وی خاطرنشان کرد؛ شعار مردم انقلابی ایران در ایام مبارزه با حکومت ستم شاهی، استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی بود.
مردم و جوانان امروز باید سوال کنند که دلیل این شعار ها چه بود.
در دهه پنجاه بالغ بر پنجاه هزار مستشار آمریکایی در ایران وجود داشتند که به ما بگویند شما نحوه سیاست و فرهنگ و اقتصاد و… را بلد نیستید.
حکومت شاهنشاهی از مستشاران آمریکایی دعوت کرده بود و آن ها بخاطر حضور در کشور ایران حق توحش میگرفتند. یعنی به حساب خودشان در ایران با مردم وحشی زندگی میکردند. غرب زده ها این آمارها را مخفی میکنند. آن هایی که کشته و مرده رضا و محمدرضا هستند این آمارها را مطالعه کنند. امپراطوری ایران با دستان رضاخان و محمدرضا به جایی رسیده بود که آمریکایی ها بخاطر زندگی بامردم ایران باید حق توحش میگرفتند.
ایران بزرگ.ایرانی که تمدن چندهزارساله داشت به این روز افتاده بود.
امروز کسانی که از پهلوی دفاع میکنند باید خجالت بکشند.
رسانه ها در دهه فجر بیش از قبل باید روشنگری کنند.
بودجه ای که از بیت المال برای حقوق این مستشاران پرداخت میشد بیش از حقوق کل نظامیان کشور بود. آنوقت بعضی ها از عزت ایران در قبل از انقلاب صحبت میکنند.

مگر سرداران و سربازان امروز را از خارج آوردیم که عزت را برایمان به ارمغان آورده اند. چطور میشد که در زمان شاه مردم نمیتوانستند؟ میتوانستند، اما شاه و تفکر استبدادی آنقدر شعار نمیتوانیم را به خورد آن ها داده بودند که ملت باورشان شده بود نمیتوانند.

حجت الاسلام والمسلمین نقدی با اشاره به سخنان یکی از مورخین وتحلیلگران مسائل امنیتی آمریکا گفت؛
تحلیلگر آمریکایی میگوید ایران در سال ۲۰۲۱ ایرانی نیست که آمریکایی ها در سال گذشته با آن روبرو بوده اند.حتی حرف چهل سال قبل را نمیزند.میگوید این ایران سال های قبل نیست که آمریکا باآن مواجه بود. هماهنطور که در سال ۲۰۱۹ پهباد فوق پیشرفته مارا که فکر میکردیم هیچکس نمیتواند آن را ببیند را زدند. در سال۲۰۲۰ پایگاه عین الاسد آمریکا را زدند، قدرت خود را نشان دادند. ایشان میگوید آمریکا در مقابل ایران هیچ گزینه نظامی واقعی را روی میز ندارد.

وی افزود؛ این قدرت را مگر فرزندان همین سرزمین بااتکا به توان داخلی بدست نیاوردند؟ شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یکی از هدیه های انقلابی بود که با رهبری معمارکبیر انقلاب به مردم داده شد.

امام جمعه فومن باتوجه به تحولات آمریکا بیان داشتند؛
آمریکا که ادعای کدخدای جهانی را داشت ببینید امروز به چه فلاکتی افتاده است. یک روز تمام دنیا را باخودش همراه کرد تا باایرن مقابله کند امروز همه از آن فاصله گرفته اند.

وضعیت سیاسی مفتضح آمریکا که بعید نیست به جنگ داخلی مبتلا شود. که ان شاالله با نابودی آمریکا تمام مظلومان جهان از شر این شیطان راحت خواهند شد.

در بحث درمان کشور آمریکا یکی از ضعیف ترین عملکردها را داشته و شکست خورده است.

حجت الاسلام نقدی با توجه به تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی گفتند؛
یکی از برکات دهه فجر وانقلاب اسلامی ایران، استقلال وآزادی در حیطه های مختلف بوده است.
هنوز باقله های اسلام فاصله داریم و باید بیشتر از گذشته تلاش کنیم. به فرموده مقام معظم رهبری هنوز در اول راه قرار داریم. هنوز درکشور عیب ها و کمبود هایی مشاهده می شود. مسئولین ما کمبود های متعددی دارند. اما اصل انقلاب، استقلال و آزادی را برای ما احیاء کرد. که امیدواریم مسئولین مانند مردم قدر این انقلاب را بدانند. و از فرصت ها به جهت تحقق اهداف مردم استفاده کنند.

امام جمعه فومن با اعلام آمارهایی از دستاوردهای فوق العاده ایران اسلامی در چهل سال نظام مقدس جمهوری اسلامی از منبع سازمان های جهانی گفتند؛

همان هایی که‌به جوانان ایرانی طعنه‌میزدند که شما بروید آفتابه بسازید و آن ها را باور نمیکردند بدانند، آمارهای فوق العاده پیشرفت درچهل ساله انقلاب را همین جوان ها برای کشور اسلامی محقق‌کرده اند.

وی گفت؛ همه پیشرفت ها زیر سایه شوم دشمنی های شبانه روزی بوده است. هشت سال در جنگ تحمیلی جوانان مارا گرفتند.ثروت هایمان را غارت کردند. چهل و دوسال تحریم و فشار، و اینهمه پیشرفت قابل تحسین است.
امام جمعه فومن باتوجه به آمار ناراحت کننده سقط جنین در کشور بیان داشتند؛
چرا سقط جنینی که آمار تلفاتش پنج برابر آمار کرونااست را کسی پیگیری نمیکند؟
آیا این کودکان حق زندگی ندارند؟ جنینی که در شکم مادر زندگی میکند و نفس میکشد کشته می شود و کسی پیگیر این جنایت نیست.
آیا اینکار سقط جمعیت مسلمین نیست؟
گاها ندانسته شریک این امر میشویم و بخاطر نبود آگاهی این آمار تلخ ایجاد میشود.
طبق آمار سالی یک میلیون و دوبیست نوزاد در کشور باید بدنیا بیاید. اما‌متاسفانه مادران به توصیه پزشکان به غربالگری میروند. که هزینه آن هم بالغ بر پنج میلیون است. که خیلی از این مادران بصورت غیرقانونی فرزندانشان را سقط میکنند.
فرزند خودشان را با دست خودشان میکشند. بسیاری از افراد بعد از غربالگری با احتمال درصد پایین از بیماری جنین فرزندشان را سقط میکنند. این یک بدعت و سنت بدی است که متاسفانه در جامعه ما رواج پیدا کرده.
در رساله های عملیه تاکید شده که پس از انعقاد نطفه سقط جنین به هیچ عنوان جائز نمی باشد مگر زمانی که احتمال بخطر افتادن جان مادر باشد.
وی افزود؛ متاسفانه خطاهای غیرقابل جبرانی در حوزه پزشکی اتفاق میفتد که باید مورد توجه قرار گیرد و از آن جلوگیری شود.
خواهش ما از جامعه پزشکی و پدران و مادران این است که درکنار مسائل پزشکی به مسائل فقهی نیز توجه ویژه داشته باشند.روابط عمومی

این خبر را به اشتراک بگذارید :