معاون عمراني  فرمانداري فومن:

 رییس اداره صنعت با غیبت در جلسات  از وظیفه خود در حوزه پسماند سرپیچی میکند

 

‍ شاهین علیزاده معاون برنامه‌ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان فومن با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست ونگهداری از مواهب طبیعی موجود درشهرستان، بر ضرورت توجه جدی به موضوع مدیریت پسماند تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداران وبخشداران محترم مرکزی و سردارجنگل با کمک شوراها ی اسلامی روستاها، دهیاران وتعاونیهای دهیاران،نسبت به جمع آوری زباله هاوپاکسازی محورهای مواصلاتی اقدام جدی ونظارت لازم را داشته باشند.

وی دهیاران رابعنوان بازوان توانمند ودر صف اول پاکسازی و صیانت از محیط زندگی روستاییان معرفی کرد و با گلایه از عدم حضور برخی دستگاه ها در این جلسه گفت: در دو جلسه قبل مصوباتی برای اداره صنعت، معدن و تجارت درنظر گرفته شده بود که بدلیل عدم حضور رییس و یا نماینده ایشان درجلسه مصوبات اجرایی و پیگیری نشده است و با توجه به اینکه بخش عمده ای از پسماند واحدهای صنفی و هتلها و رستورانها را می توان با ارایه راهکارهای کارشناسی به حداقل رساند، اظهار امیدواری کردبا آموزش و فرهنگ ‌سازی لازم و استفاده از مواد قابل بازیافت می توان تولید پسماند در این حوزه را مدیریت نمود.

وی همچنین افزود: در مسیر گردشگری ماسوله و قلعه رودخان به دلیل عدم مدیریت لازم در کنار رودخانه‌های ماسوله رودخان و قلعه رودخان به وضوح مشکلاتی برای سیما و منظر طبیعی منطقه و همچنین آلودگی این دو زیر شاخه اصلی تالاب انزلی دیده میشود که نیازمند توجه جدی و دوری محل های جمع آوری زباله از این شریانهای حیاتی میباشد.

علیزاده همچنین بر اجرای کامل مصوبات کارگروه مدیریت پسماند توسط دستگاهای مجری تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی و آموزش بهترین روش برای نگهداری و پاک نگه داشتن محیط زندگی مردم و مدیریت تولید پسماند اضافی است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان فومن با بیان اینکه شهرداری فومن روزهای جمع آوری پسماند خشک را مشخص نموده اما یادآور شد: ساعت جمع آوری مشخص نشده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در منطقه نوگوراب و قلعه کل در حریم شهرفومن گفت:ردر این دو منطقه که در ورودی شهر از مسیر قلعه رودخان و ماسوله میباشد، جمع آوری زباله برعهده شهرداری فومن میباشد.

علیزاده خواستار تذکر بخشداران به دهیاران در صورت کوتاهی در انجام وظایف تاکید کرد و افزود: همه متولیان روستاها باید نسبت به این مهم، اهتمام کامل داشته باشند.

معاون فرماندار فومن با بیان اینکه انتظار ما از شهرداری فومن به دلیل جمعیت بالای این شهرتوجه بیشتر به مساله تفکیک از مبدا و همچنین بهسازی محیط واحد آتش نشانی شهر برای جلوگیری از انتقال پسماند به آن محیط می باشد.

علیزاده با بیان اینکه برنامه ریزی منسجم درخصوص مدیریت پسماند سبب همکاری بیشتر مردم می شود افزود کره زمین و محیط زیست پیرامون ما هدیه ای الهی است و می بایست برای آیندگان از آن صیانت و پاسداری نمود.

گفتنی است در این جلسه هریک اعضای کارگروه گزارش خود را ارائه کردند.

روابط عمومي فرمانداري فومن

این خبر را به اشتراک بگذارید :