معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، از تولید نزدیک به ۲۵۰ هزار اصله نهال سالم و استاندارد توت در سال جاری در استان گیلان خبر داد.

به گزارش صبح فومن به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان گیلان، مهندس محمدعلی طهماسبی در سفر به استان گیلان در بازدید از مزرعه تولید نهال توت سالم و استاندارد شهرستان فومن (مزرعه پرند) گفت: در راستای سیاست احیا و توسعه نوغانداری در استان گیلان و تامین نهال های مناسب رقم سازگار در مناطق مختلف کشور (کن موجی) با استفاده از یارانه نهال در عرصه ای که از سوی شرکت ابریشم ایران به این منظور اختصاص یافته، سالانه نهال سالم واستاندارد تولید می شود و به استان های متعدد برای توسعه و احیا باغات موجود ارسال می شود.

وی افزود: این میزان نهال با توجه به سیاست های ابلاغی وزارت جهادکشاورزی تولید شده است که به زودی برای انتقال آن به استان های مختلف کشور اقدام خواهد شد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: تولید این میزان نهال توت با اعتباری بالغ بر دو هزار و پانصد میلیون ریال به منظور تولید نهال سالم و استاندارد تحت نظارت کمیته نهال استان از سوی سازمان جهادکشاورزی گیلان اجرایی شده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در این سفر در دیدار با استاندار گیلان، در خصوص اهداف، برنامه ها، پروژه ها و سیاست های بخش کشاورزی بخصوص امور باغبانی با استاندار گیلان به تبادل نظر پرداختند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :