حجت الاسلام افتخاری در شورای اداری استان گفت؛اجرای طرح سد لاسک هیچ مشکل زیست محیطی ندارد

به گزارش صبح فومن؛حجت الاسلام  «مهدی افتخاری» (پنج‌شنبه، ۴ بهمن) در شورای اداری استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های ارزشمندی است که با بهره‌گیری از این پتانسیل‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات و موانع را مرتفع کرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌آهن رشت- قزوین اگر به آستارا متصل نشود، هیچ رونقی در استان را شاهد نخواهیم بود گفت: از این کریدور علاوه بر رونق اقتصادی در شرایط بحرانی نیز می‌توان بهره گرفت.

افتخاری به آغاز پروژه راه ملاسرا – شفت اشاره و تصریح کرد: مشکل پروژه‌ای آب روستایی و کشاورزی شهرستان شفت از اهم پروژه‌های این شهرستان است که اکنون با ۴۰ میلیارد تومان حل خواهد شد اگر به آینده موکول شود با ۴۰۰ میلیارد تومان هم برطرف نخواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: این پروژه که تخریب رودخانه و آب‌بندان در شهرستان شفت است اگر مورد توجه قرار نگیرد بیش از ۱۰۰ روستا با مشکل آب کشاورزی مواجه خواهند شد، باید این جوی درحال تخریب با سنگ کوهی احیاء و حراست شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به سد لاسک پرداخت و اذعان کرد: این سد از لحاظ زیست محیطی هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نکرده و می‌تواند غرب گیلان را تامین کنند، زیرا آب شرب و آب کشاورزی چهار هزار هکتار از این سد است.

افتخاری خاطرنشان کرد: بهره‌برداری سد لاستیکی و ساماندهی آب‌بندان‌ها از دیگر پروژه‌های است که باید مورد توجه باشد.

«غلامعلی جعفرزاده» اظهار کرد: شهرستان رشت، ۳۸ درصد جمعیت گیلان را در خود جای داده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به این شهرستان توجه ویژه‌ای شود، گفت: هر یک از بخش‌های این شهرستان بسیار وسیع بوده و نیازمند مدیریت و برنامه ریزی مطلوبی در بخش‌های مختلف است.

«محمد صادق حسنی»،نیز در این نشست تصریح کرد: لایروبی نهرها باید اکنون مورد توجه قرار گیرد زیرا امکان فعالیت در این نهرها همزمان با فصل کشاورزی وجود ندارد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سد لاستیکی یکی از پروژه‌های مهم استان است که متاسفانه تاکنون موفق به راه اندازی یک سد لاستیکی در استان شده‌ایم.

حسنی اذعان کرد: کم‌آبی یکی از مشکلات حاد در فصل کشاورزی است، با وجود اینکه گیلان یکی از استان‌های پرباران کشور است با مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توان از این معضل جلوگیری کرد.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :