مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان ؛شوراها حلقه گمشده بحث مدیریت شهری محسوب می شود/ایجاد رویکرد مشارکتی در شوراها و همچنین جلب مشارکت های مردمی همیشه دارای نتایج مثبت بوده است.

به گزارش صبح فومن؛هوشنگ عباسقلی زاده بعدازظهر یکشنبه در دومین کارگاه آموزشی اعضای شورای شهرهای استان گیلان که در دفتر فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، اظهارکرد: شوراها حلقه گمشده بحث مدیریت شهری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شوراها پایگاه مردمی داشته و قدرت خود را با آرای مردم به دست آورده اند، افزود: ایجاد رویکرد مشارکتی در شوراها و همچنین جلب مشارکت های مردمی همیشه دارای نتایج مثبت بوده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به گذشت پنج دوره از انتخابات شوراها، گفت: با توجه به تجربیات نشان داده شده که شوراها هنوز نوپا بوده و صلابت لازم در حوزه مدیریت شهری را ندارند.

وی در ادامه به وجود برخی مشکلات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکلات به قوانین و بخش دیگر نیز به خود شوراها مربوط می شود.

عباسقلی زاده همچنین با بیان اینکه در سال های گذشته تلاش شده تا این مشکلات برطرف شود، تصریح کرد: دولت در برنامه پنجم توسعه به بحث مدیریت شهری پرداخت و ۲۵ فعالیت را برای شوراها در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این برنامه به دلیل برخی مشکلات اجرایی نشد، یادآورشد: مشخص شد که هنوز ظرفیت لازم برای اجرای بسیاری از برنامه ها در شوراها وجود ندارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان به برگزاری این کارگاه های آموزشی در سطح استان اشاره کرد و افزود: این کارگاه ها در راستای آگاهی دادن و همچنین آموزش به اعضای شوراها در زمینه چگونگی تعامل با شهرداری و سایر دستگاه ها است.مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :