حجت الاسلام افتخاری سخنران راهپیمایی۲۲ بهمن درفومن ؛ امروز به یک پالایش گسترده در بخش فرهنگ نیازمندیم/به دنبال طرحی مقرون به صرفه و زیبا برای پل ورودی فومن هستیم

 

افتخاری با بیان اینکه در بیان مقام معظم رهبری این چنین شنیده شده است که ۲۲ بهمن عید فطر، عید قدیر و عید قربان امت مسلمان ایران اس

به گزارش صبح فومن؛حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت، ظهر جمعه ۲۲ بهمن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.
افتخاری با بیان اینکه در تاریخ هر ملتی روزهایی وجود دارد که برای مردم آن یک نقطه عطف محسوب می شود، ادامه داد: ۱۲ بهمن روزی است که در تاریخ این ملت ثبت شده است و عظمت، بزرگی و حماسه های آن غیر قابل وصف است.
وی با بیان اینکه عمق این عظمت را باید در تاثیرات شگرفی که بعد از آن از خود نشان داد جستجو نمود افزود: ملت ایران با ورود حضرت امام (ره) به وطن، با پیروزی مردمی ترین انقلاب قرن بیستم، پنجره ای متفاوت را به سوی عالم گشودند و انبوهی از مفاهیم عملی و نظری را در رفتارها و کردارهای خود نشان داده و ما را برای آینده ای بزرگ و با عظمت بیمه ساختند.
افتخاری با بیان اینکه در بیان مقام معظم رهبری این چنین شنیده شده است که ۲۲ بهمن عید فطر، عید قدیر و عید قربان امت مسلمان ایران است ادامه داد: ملت ایران، در آن روز اسماعیل های خود را به قربانگاه برده و زبح نمودند.همانها که پرچم به دست گرفته و اجازه ندادند تا علم امام بر زمین بیفتد. و جهانیان مردمی را دیدند که بسیاری از مظاهر مادی و معیارهای سطحی را کنار زده و دوشادوش هم بدون توجه به سلایق، رنگ و زبان در اعتلای ارزشهای اسلامی کوشیدند.
نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت با ذکر این نکته که امروز بزرگان این شهر پس از گذشت ۲۸ سال صدای یک افتخاری دیگر را می شنوند، اذعان داشت : بنده امروز بر آن هستم که از منظری دیگر که این روزها کمتر بدان پرداخته می شود با شما سخن بگویم و آن از نگاه اخلاق و کرامت انسانی است که برای ملت ما، مساله ای اساسی و حائز اهمیت از منظر دینی، انسانی و تاریخی است.
افتخاری با بیان آنکه در درازنای تاریخ کهن اسلامی ملت ایران، ارزشهای اخلاقی همواره از جایگاهی ممتاز و ویژه برخوردار بوده است و در کتیبه های باستانی ما همیشه نمود عینی داشته است، اظهار داشت: در طول تاریخ ایرانیان اسوه حیا و غیرت بوده اند و در هیچ اثر باستانی این کشور، شما تصویر یک زن برهنه ایرانی یا مردی با لباس و پوشش نامتعارف را نخواهید دید.
وی افزود: اسلام نیز که دین اخلاق و انسانیت است به واسطه همین هم نوائی در حوزه اخلاق به عنوان یکی از مظاهر رجوع ایرانیان به آن قرار گرفت.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شناسنامه کهن ملت ایران که در آن جز اخلاق، کرامت و جوانمردی نیامده است؛ افزود: اگر خدای ناکرده روزی از این اصول خارج شویم، با مشکلات عدیده ای روبه رو خواهیم گشت.
ریشه های ملت ایران در طول تاریخ موحد و یکتاپرست بوده است. ما هرگز بت پرست و کافر نبوده ایم. هرگز زنان و دختران مان را زنده به گور نکرده ایم . ما ملتی با تمدنی ۴۰۰۰ ساله بوده ایم که اولین دانشگاه، عدلیه و دادگستری جهان را بنا نهاده است. ما ملتی ریشه دار هستیم و انقلاب اسلامی ما برای تحول و ارتقای همین ارزشهای انسانی و اخلاقی بوده است.
افتخاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند: « فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را فدای آن نمایم» به بخشی از ضرورت های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی پرداخته و تصریح نمود: انقلاب ما، انقلاب باورها و ارزشها بوده است و الگوی موردتایید ما همان الگوی تعالی اسلامی است. اما امروزه ما به یک پالایش گسترده در بخش فرهنگی به سبب رنگ باختن فضایل اخلاقی مان که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست، احتیاج داریم.
نماینده مردم فومن و شفت، ضرورت سیاسی، عملیاتی شدن چشم اندازها و کارآمدسازی نهادها را از دیگر ضرورت های انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: اگر امروز برخی از اهداف اسلامی ما به ثمر ننشسته است ناشی از ناکارآمدی بخشی از نهادهای مربوطه است.
نماینده شهرستانهای فومن و شفت، در پایان با بیان گزارشی اجمالی از عملکرد خود در طی ۸ ماه گذشته پرداخت و عنوان نمود:
اولین مساله حائز اهمیت برای بنده در حال حاضر، دریافت مجوز و ردیف بودجه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان فومن است که تا به امروز این امر مهم مورد غفلت قرار گرفته و اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان را در برمی گیرد که در سال ۹۶ استارت شروع آن خواهد خورد.
افتخاری همچنین از جذب ۸ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت خطوط فرسوده برق در روستاهای فومن و شفت خبر داد و افزود: در شهرستان شفت سالها مردم با مساله سد لاسک دست به گریبان بوده اند که بخش اعظم عقب ماندگی های آن ناشی از کارشکنی های افراد ذیربط بوده است اما به واسطه زحمات مستمر استاندار، این طرح به زودی جنبه عملیاتی به خود خواهد گرفت و برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری برای جذب اعتبار جهت ۴ بانده کردن جاده ماوردیان_ ضیابر_پونل و درخواست جهت دریافت قیر برای آسفالت راه های ارتباطی فومن، شفت؛ مجوز درمانگاه شبانه روزی و ایجاد مینی کلینیک در ماکلوان را از دیگر برنامه های در دست پیگیری عنوان نمود و تصریح کرد: امروز وضعیت پل ورودی شهر فومن که همچون دملی چرکی و زشت دقیقا در چشم شهر قرار گرفته است، یکی از دغدغه های اساسی مردم است.
وی از پل ورودی فومن به عنوان دیوار بتونی یاد کرد که دقیقا در حریم حرائم زیبای هفتگانه شهر قرار گرفته است..
افتخاری با ذکر این نکته که این پل اگر قرار است ساخته شود باید براساس همان طرح اولیه انجام شود؛ خاطرنشان ساخت: متاسفانه جانمائی کنونی این پل خوب نبوده و برای محدوده غیرشهری تعریف شده است.
افتخاری یادآور شد آنچه برای ما مهم است، المان و نماد این شهر است و امیدواریم که در آینده ای نزدیک با هزینه ای مقرون به صرفه شاهد مشخص شدن وضعیت این پل باشیم.

تهیه خبر طاهره نوری.راه سوم

این خبر را به اشتراک بگذارید :