رييس دانشكده حضرت زينب(س)؛بنابرتاكيد رهبرمعظم انقلاب بايد اوضاع فرهنگي جامعه را بهبود بخشيم/ شهدا اسطوره های جامعه هستند

مادر چهار شهید بزرگوار جنیدی گفت : همه ی ما در برابر این انقلاب مسوول هستیم / امیدواریم که همه ی ما قدردان زحمات شهدا باشیم

اولین همایش کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس با محوریت زن و دفاع مقدس در رودسر برگزار شد

به گزارش صبح فومن؛سرهنگ مصطفی پور فرمانده سپاه ناحیه رودسر در ابتدای این کنگره ضمن یادآوری یاد و خاطره شهدا اظهار داشت : آرامش و آسایش کشور مرهون جانفشانی های شهدای بلند مرتبه و جان برکف است که در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و خانواده های آنان دارای اجر عظیم در نزد پروردگار هستند .

وی افزود : در حال حاضر نیز مدافعان حرم در جبهه ی پیکار با دست نشاندگان استکبار در جهت صیانت از دین جان برکف دستان خویش نهاده اند تا گزندی به مسلمانان وارد نشود و امروز پیکر دو تن از این عزیزان در خاک استان گیلان آرام خواهد گرفت .

وی به نقش مادران و همسران شهدا در بحبوحه جنگ تحمیلی و در سایر جبهه های دفاع از حریم مقدس اشاره کرد و افزود : زنان میهن اسلامی با فداکاری و صبر و استقامت از مشکلات نهراسیدند و همپای مردان در دفاع از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشا بوده اند .

خانم حاج حسینی از اساتید دانشگاه و رييس دانشكده حضرت زينب(س) در دانشگاه راهبردي تمدن اسلامي و سخنران ویژه مراسم زن و دفاع مقدس در زمینه ی نقش شهدا اظهار داشت : شهدا به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) ، شمع محفل بشریت هستند و می توان گفت که شهدا و ایثارگری آنان چراغ راه انسانها می باشند و باید در خصوص آموزه های شهدا و تفکرات آنان باید با تعمق بیاندیشیم.
وی با بیان این مطلب که زنان در عرصه های مختلف اجتماعی فعال هستند ، گفت : در آیه های زیادی در قرآن به نقش زنان در جامعه و خانواده اشاره شده و این نقش در دفاع مقدس به طور چشمگیری به منصه ظهور رسید .
حاج حسینی تصریح کرد : در شرایط حاضر ما در شرایط سخت نفوذ جنگ نرم در جامعه هستیم و باید در این خصوص هوشمندانه تر برخورد کنیم.
وی اضافه کرد : در جنگ نرم ما جبهه ی فرهنگی و اطاق وضعیت دراین جبهه نداریم مسوولان و متولیان فرهنگی کشور باید به پیروی از سخنان حضرت آقا ، باید اوضاع فرهنگی جامعه را بهبود بخشیم .

این استاد دانشگاه گفت : شاخص های مقابله با جنگ نرم سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و هر یک از ما سهمی در حفظ این انقلاب و فرهنگ اسلامی داریم .
وی خاطر نشان کرد : مردم ایران یک تنه با پیروی و تعصی از امام راحل در مقابل استکبار جهانی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و در زمان جنگ تحمیلی نیز جان فشانی های زیادی شد و در حال حاضر باید این نقاط تاریخی و فاخر ملی به نسل جوان منتقل شود.
وی عنوان کرد : شهدا اسطوره های جامعه هستند و چه پیش آمده است که جوانان ما تمایل به ظواهر غربی دارند
حاج حسینی اظهار کرد : پرداختن به ظواهر و تجملات آیا می تواند برای مقابله در برابر جنگ نرم مفید واقع شود
وی ادامه داد : مقام معظم رهبری عقیده دارند که بانوان خط مقدم مقابله با جنگ نرم هستند و پرهیز از تجمل گرایی نکته ی قابل تاملی است که شعار رهبری در سال ۹۵ ” اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ” را نیز محقق می کند .

مادر شهیدان جنیدی از شهدای پاکروان رودسر در همایش استانی زن و دفاع مقدس اظهار داشت : مردم گیلان مردمان قدرشناس و در صحنه ای هستند و در تمامی فعالیت ها این حضور پر شور خود را نشان داده اند .
مادر چهار شهید بزرگوار جنیدی گفت : همه ی ما در برابر این انقلاب مسوول هستیم و در حال حاضر کشور در شرایط خاصی بسر می برد .
وی ادامه داد : امام خمینی (ره) در مقاطع مختلف از انقلاب بیان کردند که اگر وحدت رویه باشد استکبار جهانی خصوصا آمریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند .
مادر شهیدان جنیدی تصریح کرد : فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) و مقام معظم رهبری باید همیشه آویزه ی گوش ما باشد و فعالیت های شهدا نباید هیچ گاه از یاد برود .
وی تاکید کرد : امیدواریم که همه ی ما قدردان زحمات شهدا باشیم و وارثان خون این عزیزان با فعالیت های خود باشیم .

درپایان برنامه ازمادران شهید ۱۶ شهرستان استان گیلان تقدیر وتشکر نمودند

IMG_4733 IMG_4732 IMG_4731 IMG_4735 IMG_4734

این خبر را به اشتراک بگذارید :