‌مدیرکل منابع طبیعی گیلان از سرقت بیش از یکصد اصله نهال کاشته شده توسط سودجویان در منطقه «دولی‌چال» ماسوله خبر داد.

به گزارش صبح فومن؛مهندس داود زارع از دستگیری قاتلان نونهالان ۸ تا ۱۰ ساله خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تعطیلات سال جدید و بارش برف سنگین در منطقه بالادستی شهرک تاریخی ماسوله ۲ نفر از زیاده‌خواهان و سودجویان به تصور خالی بودن عرصه از ماموران حفاظت به منظور فروش غیر مجاز و کسب درآمد اقدام به ریشه کن نمودن بیش از یکصد اصله نهال کاشته شده در منطقه جنگل‌کاری «دولی‌چال» کرده که با هشیاری مجری طرح و پرسنل منابع طبیعی و آبخیزداری دستگیر شدند.

1459766940776_58142

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینک طرح جنگل‌کاری دولی‌چال با هدف افزایش سطح جنگل و پیشگیری از وقوع سیل در منطقه و حوضه آبخیز ماسوله رودخان به صورت تلفیقی از پروژه‌های مکانیکی و بیولوژیکی آبخیزداری اجرا شده است، افزود: جنگل‌کاری در این عرصه‌ از سال ۸۲ و عملیات نهالکاری آن از سال ۸۳ شروع شده است. ‌نهال‌های کاشته شده از انواع گونه‌های بومی مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه است.

وی با اشاره به اینکه درخت و گیاه موجودی زنده و جاندار است، تصریح کرد: ریشه‌کن کردن نهال‌های کاشته شده در منطقه باعث خشک شدن و از بین رفتن آنها شده و این امر به مثابه قتل نفس بوده و گذشته از آن سال‌ها تلاش و کوشش و هزینه انجام شده برای کاشت و نگهداری این نهال‌ها که از بیت‌المال و سرمایه‌های مملکت تامین اعتبار شده، هدر رفته که به همین دلیل ضمن ارجاع متخلفان دستگیر شده به دادگستری شهرستان فومن درخواست اشد مجازات برای آنان داریم که با دستور مقام قضایی استان پرونده مورد رسیدگی، برآورد خسارت وارده و تعیین مجازات قرار گرفته است.

این مقام ارشد در حفاظت از منابع طبیعی گیلان با اشاره به نقش مشارکت‌های مردمی در احیا و توسعه جنگل‌ها، عنوان کرد: پرسنل و کارکنان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به ویژه عوامل سختکوش یگان حفاظت با تمامی توان و امکانات خود در صیانت و پاسداشت از انفال الهی تلاش نموده تا از هرگونه دست اندازی و تخریب عرصه‌های منابع ملی و سرمایه‌های عمومی کشور جلوگیری نمایند.

وی افزود: در این راستا‌ نظر به گستردگی حوزه استحفاظی و وسعت عرصه‌های منابع طبیعی حضور و همراهی مردم طبیعت‌دوست و علاقه‌مند به صیانت از جنگل‌ها و مراتع همواره یاریگر ما حافظان انفال الهی خواهد بود تا بتوانیم در انجام مسئولیت خود موفق تر از همیشه گام برداریم.ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :