استاندار گیلان؛افتتاح خط ریلی از مطالبات مهم مردم گیلان است.

 

 

استاندار گیلان با اشاره به محرومیت این استان از شبکه حمل و نقل ریلی گفت: افتتاح خط ریلی از مطالبات مهم مردم گیلان است.

 

استاندار

به گزارش صبح فومن؛ محمد علی نجفی در مراسم افتتاح فاز نخست پیاده راه فرهنگی شهر رشت که عصر چهارشنبه برگزار شد اظهار کرد: در دو سال گذشته اقدامات زیادی در خصوص توسعه شهر رشت و استان گیلان انجام شده ولی با وجود این اقدامات هنوز مردم گیلان مطالبات زیادی دارند که باید به آنها رسیدگی شود.

وی با اشاره به پیشرفت ناوگان حمل و نقل ریلی کشور در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: متاسفانه به رغم پیشرفت های بسیار خوبی که در این زمینه رخ داده و خطوط ریلی کشور از چهار هزار کیلومتر به بیش از ۱۴ هزار کیلومتر رسیده اما استان گیلان از این حیث بی بهره است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه راه آهن گیلان و افتتاح آن یکی از مهمترین مطالبات مردم استان است افزود: پروژه ای که از سال ها پیش آغاز شده و به کندی پیش می رفت به یاری خدا و تاکید رئیس جمهور سرعت گرفته و امیدوارم در سال آتی شاهد افتتاح خطوط ریلی گیلان باشیم.

نجفی اتصال راه آهن قزوین- رشت به منطقه آزاد انزلی، شهر انزلی و شهرستان آستارا را مرحله بعدی و مهم پروژه راه آهن گیلان عنوان و خاطر نشان کرد: تکمیل این پروژه در گرو اتصال آن به راه آهن آستارا، آذربایجان و کریدور نوستراک است.

انجام ۵۲۰ کیلومتر آسفالت راه در گیلان

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسفالت بیش از ۵۲۰ کیلومتر از راه های استان تصریح کرد:  هرچند به واسطه آسفالت این مقدار از راه های گیلان انقلابی صورت گرفته اما نبود خط ریلی در استان احساس می شود.

وی همچنین به افتتاح باقی مانده آزادراه قزوین- رشت اشاره و تاکید کرد: افتتاح این آزاد راه و سهولت در تردد در این مسیر نیز از دیگر مطالبات مردم گیلان بوده که امیدواریم به سرعت پیشرفت کرده و افتتاح شود.

نجفی با بیان اینکه اعتبار لازم برای اتمام این آزادراه مبلغی معادل هزار میلیارد تومان است تصریح کرد: دولت کار سنگینی را با محدودیت اعتباری آغاز کرده ولی چون از مطالبات به حق مردم استان بوده با جدیت به دنبال تکمیل آن است.مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :