رییس پلیس فتای گیلان؛یک جوان اهل فومن که عامل انتشار عکس شهروندان در فضای مجازی بود دستگیر شد

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت شهروند گیلانی در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد.

82014057-70613279

به گزارش صبح فومن؛ سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی شهروندی مبنی بر هتک حیثیت او در تلگرام ، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عامل هتک حیثیت شهروند گیلانی در تلگرام که مردی ۲۳ ساله اهل فومن و ساکن رشت بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.
سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با انتشار عکس هایی از شاکی در تلگرام و نسبت دادن مطالب ناروا علیه او، قصد بد نام کردن او را داشت، اعتراف و انگیزه خود را از این کار تسویه حساب شخصی عنوان کرد.
رئیس پلیس فتای استان گیلان با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد، تصریح کرد: طبق ماده ۱۶ فصل پنجم، هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا پرداخت جزای نقدی از پنج تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :