مسئول کمیته امور شهرستان‌های نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان؛کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان با محوریت حجت‌الاسلام شهید افتخاری در فومن برگزار می‌شود

روحانیون، پیش‌قراولان نهضت اسلامی به ویژه در حوزه دفاع مقدس هستند

به گزارش صبح فومن؛میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن (۸فروردین) در جلسه برگزاری یادواره شهید افتخاری و ۱۵۲ شهید طلاب استان گیلان در فرمانداری فومن اظهار کرد: اقتدار ملی یک کشور و ملت بیشتر در بعد فرهنگی ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر بناست ما نگاهی از زاویه فرهنگی به جامعه اسلامی داشته باشیم طبعتا فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس با برجستگی خاصی در فرهنگ عمومی جامعه ما می‌درخشد.

2

فرماندار فومن با بیان اینکه تعظیم و تکریم شهدا بر عهده همه ماست، گفت: اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی و عزت و افتخارمان در جهان را مدیون شهدا هستیم و ضرورت دارد که ما مقام این شهیدان را در طول تاریخ برای ابد در مملکت عزیز بشماریم.

مومنی‌زاده با اشاره به سوابق سیاسی، تاریخی، فرهنگی و انقلابی فومن تصریح کرد: مردم این شهرستان همانطور که در عرصه انقلاب پیشتاز بوده‌اند در تکریم شهدا هم پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی گیلان با محوریت شهید افتخاری به میزبانی مردم شهرستان فومن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود همه روسای ادارات و اصناف و آحاد مردم فعالانه در این بزرگداشت حضور پیدا کنند.

روحانیون، پیش‌قراولان نهضت اسلامی به ویژه در حوزه دفاع مقدس هستند

6

در ادامه حسین داداشی، مسئول کمیته امور شهرستان‌های نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان اظهار کرد: کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان در نیمه اول اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای نقش موثر استان گیلان در هشت سال دفاع مقدس برنامه‌های متعددی برگزار کرده‌ایم، افزود: اما هنوز به خوبی نتوانسته‌ایم از این گنج عظیم هشت سال دفاع مقدس آنطور که شایسته است بهره‌برداری و استخراج کنیم.

مسئول کمیته امور شهرستان‌های نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان گفت: فومن به دلیل مهد عالم پرور بودن به عنوان شهرستان میزبان برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی استان گیلان انتخاب شد

داداشی با بیان اینکه حجت الاسلام شهید افتخاری مسئول تبلیغات جبهه و جنگ دوران دفاع مقدس در استان بوده‌اند، تصریح کرد: برنامه یادواره شهدای روحانی استانی است اما در شهرستان برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در پیش‌قراولان نهضت اسلامی به ویژه در حوزه دفاع مقدس موثر است، خاطرنشان کرد: یادواره مذکور به عنوان اولین یادواره است که باید به نحو احسن برگزار شود.

مسئول کمیته امور شهرستان‌های نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان اظهار کرد: فضاسازی تبلیغاتی سطح شهر فومن باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

4

داداشی با بیان اینکه این یادواره در نیم‌روز برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های جانبی، پخش کلیپ، سرود، سخنرانی، خاطره‌گویی و … در برنامه مورد نظر است.

در ادامه ابراهیم جوادی، رئیس ستاد نخستین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با بیان اینکه کنگره ملی با برگزاری یادواره‌ها، بزرگداشت ویادبود فرق دارد، اظهار کرد: کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود و ما شانزدهیم استان برگزارکننده این کنگره ملی هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای فرق بین بزرگداشت و یادبود شهدا با کنگره ملی افزود: در کنگره باید کارهای ماندگار مانند کتاب صورت بگیرد و کاری که انجام می‌شود همه اقشار جامعه را در برگیرد و موج‌افکنی اجتماعی شود.

رئیس نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان با بیان اینکه تا کنون ۲۰۷عنوان کتاب دفاع مقدس چاپ شده است، گفت: این استان از نظر چاپ کتاب‌های ارزشی و دفاع مقدسی جز استان‌های پرنشر فرهنگ دفاع مقدس است.

جوادی تصریح کرد: ستاد کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان شصت و هفتمین کتاب دفاع مقدس که در راستای زندگی شهید محمدصفری پوشالی، دانش آموز شاخص استان گیلان است را به چاپ رساند.

وی با بیان اینکه این ستاد در راستای بیانات مقام معطم رهبری کارهای ماندگار مختلفی را در گیلان انجام داده است، خاطرنشان کرد: نصب تندیس، نصب ۱۱سردیس سرداران در پارک رشت وانزلی و … انجام شده است.

رئیس نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان با اشاره به طرح پیش کنگره‌ها در ۱۶ شهرستان گیلان، اظهار کرد: این طرح با اقبال استاندار مواجه شد و مورد استقبال قرار گرفت.

جوادی با بیان اینکه باید افرادی که در یادواره شهدای روحانی شرکت می کنند باید یک شناخت کلی از نقش روحانیت در دفاع مقدس بدست آورند، افزود: حضور در نبرد، حضور در پشت جبهه و بحث تبلیغی و پشتیبانی از جبهه از نقش‌هایی بود که روحانیون گیلانی در زمان دفاع مقدس داشتند.

3

وی با بیان اینکه تعداد شهدای روحانی و شناخت کلی از آنها باید در مجلس یادبود شهدا پررنگ شود، گفت: استان گیلان دارای ۱۵۲ شهید طلاب است.

رئیس نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان با بیان اینکه باید ابعاد زندگی شهید شاخص، شهید افتخاری در دسترس مخاطبین قرار بگیرد، تصریح کرد: پوستر، دعوت نامه و تیزر مناسب باید در راستای برگزاری یادواره شهدای طلاب فومن برگزار گردد.

جوادی با تاکید بر حضور مردم استانی در یادواره‌های شهدا، خاطرنشان کرد: از شهرستان‌های دیگر استان هم تعدادی از افراد به نمایندگی در یادواره ها حضور خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید :