آغاز رگبارهای بهاری و کاهش دما در گیلان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گیلان گفت: رگبارهای بهاری تاپایان هفته به صورت متناوب در گیلان ادامه داردو شاهد کاهش دمای هوای گیلان خواهیم بود.

هواشناسی

مازیار غلامی گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور متناوب جریانات ناپایدار از اواخر وقت امروز تا پایان هفته از منطقه است.

وی ادامه داد: این شرایط سبب ابرناکی، وزش باد، بارش باران (بطورمتناوب تاپایان هفته) و روند کاهش دما خواهد شد و همچنین همراه با رگبارهای بهاری وقوع رعدو برق دور از انتظار نیست.

غلامی خاطرنشان کرد: با توجه به موقوع رگبارهای بهاری احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها در بعضی از نقاط استان وجود دارد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گیلان به مسافران توصیه کرد: با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی سطح جادها، مه آلود بودن هوا و کاهش دید افقی نکات ایمی را در موقع رانندگی رعایت و از استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

غلامی هوای گیلان را برای امروز یکشنبه ابری ومه آلود، بارندگی متناوب، همراه با کاهش دما و وزش باد، احتمال رعد و برق و برای روز دوشنبه صبح تا ظهر را ابری و مه آلود،در بعضی نقاط همراه با بارندگی و عصرو شب را ابری ومه آلود همراه با بارندگی،وزش باد و احتمال رعدو برق پیش بینی کرد.

وی اضافه کرد:هوای گیلان برای روز سه شنبه نیزبراساس نقشه های هواشناسی ابری و مه آلود ،در بعضی ساعات همراه با بارندگی،وزش باد و احتمال رعدو برق پیش بینی می شود.ایسنا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :