رییس پلیس راه گیلان؛۱۰۰ گشت محسوس و نامحسوس جاده‌های استان را پوشش می‌دهند

به گزارش صبح فومن؛رئیس پلیس راه گیلان گفت: ۹ مقر (پاسگاه) ثابت و ۱۲ مقر سیار پلیس به صورت متمرکز در جاده‌های استان استقرار دارند و همچنین ۱۰۰ گشت محسوس و نامحسوس جاده‌های استان را در طرح نوروزی پوشش می‌دهند.

رستگار

سرهنگ مهیار رستگار، رئیس پلیس راه گیلان از آغاز طرح نوروزی در استان خبرداد و اظهار کرد: طرح نوروزی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند در استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۹۵ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما افزایش ترددهای نوروزی نسبت به سال گذشته است، افزود: بیش از هزار نیروی انسانی از مجموعه پلیس، نیروی انتظامی، دهیاران، راهداران محله و همچنین ۱۰۰ پلیس افتخاری که در بخش آموزشی کمک یار ما هستند، در طرح نوروزی مشارکت دارند تا سفر امنی را برای مسافران عزیز رقم بزنند.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه محورهای رشت – قزوین، چابکسر و آستارا از محورهای پرتردد هستند که نیازمند مدیریت ویژه می‌باشند، گفت: محورهای موجود در دو بخش فرعی و اصلی مدیریت می‌شوند.

سرهنگ رستگار بیان کرد: ۹ مقر (پاسگاه) ثابت و ۱۲ مقر سیار پلیس به صورت متمرکز در جاده‌های استان استقرار دارند و همچنین ۱۰۰ گشت محسوس و نامحسوس جاده‌های استان را در طرح نوروزی پوشش می‌دهند.

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی و استقرار ما بیشتر در نقاط حادثه خیز است، گفت: حدود ۳۱ نقطه حادثه خیز در استان را اصلاح و ایمن ساززی کردیم.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه طبق آمارها در سال گذشته گیلان جزء سه استان پر مسافر در ایام نوروزی بوده است، اضافه کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در ایام نوروز وارد استان شدند که در بحث تصادفات جاده‌ای ۳۰۰ فقره تصادف مهم، ۴۰۰ نفر مجروح، ۲۳ نفر کشته بر اثر حادثه جاده‌ای داشتیم و نسبت به نورزو ۹۳ شاهد کاهش ۳ درصدی تصادفات بودیم.

سرهنگ رستگار در خصوص افزایش نرخ جریمه‌ها تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی امیدواریم یک بازدارندگی بوجود آید تا منشاء تخلفاتی که عمومی و آسیب رسان هستند، کاسته شود البته این افزایش جریمه مختص افرادی است که مرتکب سرعت غیر مجاز می‌شوند.ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :