با نگاهی به رقم قرارداد برخی از این پدیده ها مشخص می شود با قراردادهای پایین هم می توان بازیکن خوب خرید و مثل برخی از مربیان لیگ فقط دنبال ستاره و بازیکنان اسمی نبود.

دانیال اسماعیلی فر/ ۸۰ میلیون

ارزان های موفق

در هفته های اخیر گل محمدی پدیده ای را رو کرده که هم به استقلال گل زده و هم با زدن یک گل به نفت و دادن دو پاس گل، زمینه ساز شکست سنگین تیم منصوریان در فولادشهر شده و هم مقابل فولاد گل ساخته است.

این هافبک ۲۲ ساله که فصل پیش بازیکن پیام صنعت آمل در لیگ دسته دوم بوده، با قراردادی ۴۰ میلیونی به ذوب آهن منتقل شده و جالب اینکه با این باشگاه قراردادی پنج ساله بسته است.

نکته مهمتر اینکه اسماعیلی فر این روزها جای خالی محسن مسلمانی را پر کرده که در ابتدای فصل با ذوبی ها قرارداد ۸۰۰ میلیونی بست و آنقدر ضعیف ظاهر شد که در فهرست مازاد گل محمدی قرار گرفت.

امیر ارسلان مطهری/ ۸۵ میلیون

ارزان های موفق

امیر ارسلان مطهری که ۲۳ سال سن دارد، امسال ستاره تیم منصوریان بوده و با زدن هشت گل عنوان بهترین گلزن نفت تهران را در اختیار گرفته است. مطهری که از جوانان مقاومت تهران راهی نفت شده، در هفته های ابتدایی فصل از روی نیمکت، بازی های تیمش را تماشا می کرد اما گلزنی به استقلال و در ادامه باز کردن دروازه پرسپولیس شرایط او را حسابی تغییر داد. مطهری تنها با ۸۵ میلیون به نفت آمده تا جای رضا نوروزی ۹۵۰ میلیونی را پر کند.

مهدی طارمی/ ۱۵۰ میلیون

ارزان های موفق

یکی از پدیده های این فصل با نظر علی دایی جذب پرسپولیس شد. پدیده ای که مهدی طارمی نام دارد و با ۲۳ سال سن یکی از بهترین های لیگ چهاردهم بوده است. شماره ۱۷ پرسپولیس که با شش گل زده بهترین گلزن لیگ برتری قرمزها به حساب می آید و پنج پاس گل هم در کارنامه دارد، در آغاز همین فصل از ایرانجوان بوشهر راهی تیم دایی شد.

او ابتدای همین فصل با قراردادی سه ساله و به ارزش ۱۵۰ میلیون به پرسپولیس پیوست تا نیمکت نشین مهاجم باتجربه ای مثل رضا نوروزی شود، مهاجمی که با قرارداد ۹۵۰ میلیونی قرمزپوش شد تا تنها یک گل در یک فصل بزند!

احمد نوراللهی/ ۱۴۰ میلیون

ارزان های موفق

دایی امسال یک پدیده دیگر را هم به فوتبال ایران معرفی کرده که به راحتی نمی توان از کنار نام او عبور کرد. احمد نوراللهی امسال از فولاد یزد راهی پرسپولیس شد تا در سن ۲۳ سالگی پیراهن یکی از بزرگترین تیم های ایران را بر تن کند. او شروع خوبی در پرسپولیس نداشت تا خیلی ها او را یک خرید ضعیف و ناامیدکننده معرفی کنند اما رفته رفته شرایط تغییر کرد تا جایی که حالا خیلی ها به او لقب پدیده داده اند. نوراللهی امسال با قراردادی به ارزش ۱۴۰ میلیون پرسپولیسی شده تا حالا جانشین رضا حقیقی باشد که برای یک نیم فصل از پدیده ۷۰۰ میلیون پول گرفته است.

وحید امیری/ ۱۷۸ میلیون

ارزان های موفق

بدون شک یکی از ستاره های این فصل فوتبال ایران وحید امیری بوده، بازیکنی که نه تنها در تیم باشگاهی اش نمایشی فوق العاده داشته بلکه در تیم ملی هم صاحب جایگاهی ثابت شده است. جالب اینکه بدانید همین امیری امسال با نفتی ها قراردادی به ارزش ۱۷۸ میلیون امضا کرده تا به یکی از ستاره های فوتبال ایران تبدیل شود.

مهدی شریفی/ ۴۰۰ میلیون

ارزان های موفق

با حضور محمدرضا خلعتبری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی و لوسیانو پریرا یک میلیاردی در سپاهان، پیش بینی می شد مهدی شریفی در فصل جاری نیمکت نشین شود اما این بازیکن با قراردادی ۴۰۰ میلیونی نه تنها زیر سایه مهاجمان اسمی تیمش قرار نگرفت بلکه حالا با ۹ گل زده از آنها جلو زده است. البته شریفی سال گذشته با ۲۰۰ میلیون یکی از پدیده های لیگ بود.

علیرضا رمضانی/ ۶۰ میلیون

ارزان های موفق

علیرضا رمضانی را باید پدیده ناکام لیگ چهاردهم دانست، بازیکنی که با درخشش در استقلال اسم و رسمی برای خودش پیدا کرد اما با آسیب دیدگی از ناحیه رباط، نیم فصل دوم را از دست داد.

رمضانی ۲۲ ساله که در آغاز این فصل با قراردادی ۶۰ میلیونی استقلالی شد، سال گذشته بازیکن نفت و گاز گچساران در لیگ یک بود اما بیشتر برای این تیم حکم تماشاگر را داشت.

او در نفت و گاز بازیکنی نیمکت نشین بود و پس از قبولی در تست های پیش فصل استقلالی شد تا یکی از پدیده های لیگ چهاردهم لقب بگیرد. به هر حال همین رمضانی به مراتب از بازیکنی مثل میلاد نوری که قراردادی ۲۶۰ میلیونی داشته عملکرد بهتری در استقلال داشته است.

۱۲

کد مطلب: ۴۱۴۷۵
مرجع : روزنامه هفت صبح


این خبر را به اشتراک بگذارید :