منتظری:تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در گیلان فعال است و تلاش شده گره‌های تولید در استان برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از روند مثبت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت این استان خبر داد.

به گزارش صبح فومن؛علی منتظری در جریان بازدید از واحدهای صنعتی در حال احداث این شهرستان با اشاره به ایجاد بسترهای مناسب در حوزه صنعت گیلان اظهار کرد: وجود آزادراه و منطقه آزاد انزلی، احداث راه‌آهن و … در حوزه سرمایه‌گذاری استان تاثیرگذار است.

وی از روند مثبت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گیلان خبر داد و افزود: بهبود فضای کسب و کار نشان‌دهنده ارتقای فعالیت‌ها در استان است و بیشترین آن در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت مشاهده می‌شود.

منتظری با بیان اینکه ۱۰۰ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در گیلان فعال است و تلاش شده گره‌های تولید در استان برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به احساس امنیت مدیران واحدهای تولیدی و کارگران نسبت به این سازمان اشاره کرد و گفت: کارگروه رفع موانع تولید با حضور در شهرستان‌ها مشکل واحدهای تولیدی را بررسی می‌کند و ۳۰ درصد از مشکلات در حال برطرف شدن است.

وی با تاکید براینکه انتظار داریم رسانه‌ها همکاری لازم در راستای برطرف کردن موانع تولید در گیلان را داشته‌باشند، بیان کرد: بیان مطالب در رسانه‌ها موجب برطرف کردن مشکلات در استان می‌شود.

منتظری فراهم کردن بستر صنعت در کنار بازرگانی در گیلان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تمام مجموعه‌های بازرگانی به نحوی با صنعت رابطه دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه آسیب‌ها در حوزه صنعت و بازرگانی نباید متوجه مردم شود، یادآور شد: مردم حق دارند مطالبات خود را دریافت کنند.

وی بر همکاری متولیان با همدیگر در شرایط سخت تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی لازم برای توسعه واحدهای تولیدی در گیلان انجام شده‌است.

منتظری در ادامه ایجاد فروشگاه‌های بزرگ و مکانیزه در توزیع کالا را موثر خواند و اظهار کرد: اکنون به ازای ۲۴ نفر یک فروشگاه در گیلان داریم و این امر نشان‌دهنده حلقه مفقوده توزیع در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شبکه توزیع در استان را سنتی عنوان کرد و گفت: ۱۹۰ شرکت پخش بزرگ کالا در گیلان داریم و برخی از این شرکت‌ها کشوری هستند.فارس

این خبر را به اشتراک بگذارید :