علا‌ء‌الدین بروجردی:بی‌تدبیری عربستان فاجعه منا را رقم زد/مذاکرات هسته ای از موضع اقتدار و عزت انجام شد/عکس

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات هسته ای از موضع اقتدار و عزت توسط تیم مذاکره کننده ایرانی انجام شد.

به گزارش صبح فومن؛علاءالدین بروجردی شنبه شب در مراسم یادواره ۳۷ شهید والامقام پاسدار فومن در مسجد حضرت ولی عصر(عج) بالامحله این شهرستان افزود: ایران اسلامی همیشه خواستار فعالیت صلح آمیز هسته ای بوده و در مقابل تحریم های گوناگون دشمن، هیچگاه قد خم نکرده است.

IMG_0733
وی ادامه داد: ایران هم اکنون در حال عبور از گردنه های سیاسی و در مرحله تثبیت قدرت هسته ای است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مصاف نابرابر مقابل دشمنان، ایران به قهرمانی مدبرانه رسیده است و در شرایطی قرار گرفت که باید بنا به فرموده مقام معظم رهبری ، نرمش قهرمانانه انجام می داد.
بروجردی با بیان اینکه آمریکا در این مصاف همانند جنگ سخت شکست خورده میدان است، ادامه داد: زندگی با عزت، تفاوت ملت آزاده ایران اسلامی در مقایسه با دیگر ملتهاست.
وی گفت: ملت بزرگ ایران با اتکاء به قدرت ایمان و جوانان دانشمند غیور خود تحت امر ولی فقیه، با توجه به ظرفیت های درونی و بهره مندی از روابط خارجی درست و صحیح، به تولیدات داخلی دست پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اعتراف تاریخی اوباما درباره ایران خاطرنشان کرد: رییس جمهوری آمریکا اعتراف کرد اگر ما می توانستیم تمام پیچ و مهره های هسته ای ایران را باز کنیم، باز می کردیم ولی نتوانستیم.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: برای ما آمریکا ، همان آمریکایی است که امام راحل فرمود هیچ غلطی نمی تواند بکند.

IMG_0731
وی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری، خط قرمز سیاست خارجی ایران را آمریکا دانست و گفت: هم اکنون وزن این مملکت اسلامی پس از مذاکرات هسته ای، مساوی وزن تمامی قدرت های دنیاست و این تفسیر ساده اتفاقات هسته ای است.
بروجردی ادامه داد: مذاکرات هسته ای ایران از سر عزت و قدرت با هدایت های رهبری بوده و در تاریخ، این عزت و قدرت ماندگار خواهد بود.

*فاجعه منا، اوج بی تدبیری آل سعود است
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حادثه غم بار و فاجعه منا گفت: فاجعه تلخ منا اوج بی عرضگی ، بی تدبیری و حماقت آل سعود است.
وی بیان کرد: این حادثه تلخ ، تجسم بی تدبیری در مدیریت اجتماع باشکوه مسلمانان توسط حاکمان عربستان سعودی است.
وی تاکید کرد: حاکمان عربستان وقتی نمی توانند دو میلیون زائر خانه خدا را مدیریت کنند، باید در مقابل این اعتراض جهانی پاسخ بدهند.
بروجردی با اشاره به اینکه مقامات سیاسی آل سعود تاکنون اجازه ورود هیات ایرانی را نداده اند، گفت: این طرز برخورد با مسلمانان شایسته نیست.

IMG_0735

* بینش و جهان بینی امام(ره) و رهبری در همه مراحل زندگی ما جاری شود
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در فراز دیگری از سخنان خود در جمع مردم شهرستان فومن، با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بینش و جهان بینی امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب، باید در همه مراحل زندگی مردم و مسوولان، جاری و ساری شود.
بروجردی افزود: درس های عظیم دوران مختلف انقلاب اسلامی از جمله جنگ نابرابر هشت ساله برای ملت ایران و دیگر ملت های آزاده جهان ، بسیار آموزنده و ارزشمند بوده است.
وی اضافه کرد: حضور و رهبری مرجع تقلید در رأس نظام اسلامی، بر پیکر دشمن لرزه انداخته و موجب برکات فراوان برای نظام و انقلاب اسلامی بوده است.
وی با برشمردن آثار مثبت دفاع مقدس برای ایران و جهان اسلام گفت: نه تنها جنگ موجب استحکام نظام نوپای اسلامی ایران شد، بلکه انقلاب اسلامی را از مرزها خارج کرد و موجب الگوپذیری دیگر کشورها نیز شد.
بروجردی بیان کرد: با استقرار جمهوری اسلامی در ایران، معادلات خاورمیانه بر پایه دین مبین اسلام و بهره مندی از سیره قرآن و عترت(ع) تغییر کرد.

IMG_0732
این مراسم با ذکر مداحی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه ۳۷ شهید والامقام پاسدار فومن برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :