IMG11441115-2015-4-27-0-54-44

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت گفت: سه هزار متر مربع از دیوارهای شهر توسط هنرمندان نقاش شهر با مضامین اسلامی، بومی و محلی نقاشی شدند.

به گزارش صبح فومن، حامد عبداللهی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت با اشاره به ساماندهی تبلیغات محیطی در رشت به خبرنگاران گفت: تبلیغات محیطی در شهر رشت فاقد مدیریت بوده و چند سازمان و نهاد ابن کار را انجام می‌دادند و نخستین گام ما ساماندهی تبلیغات در فضای شهر طبق مصوبه شورای شهر بود.

وی از جمع آوری آویزهای درختی در سطح شهر که چهره نامناسبی داشت خبرداد و افزود: ۶۰۰واتربند جایگزین این آویزها شد که برای اطلاع رسانی پیام‌های فرهنگی و شهروندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عبداللهی به فراخوان از هنرمندان و نقاشان در قالب نقاشی دیواری و المان برای شهر رشت اشاره کرد و افزود: سه هزار متر مربع از دیوارهای شهر توسط هنرمندان نقاش شهر با مضامین اسلامی، بومی و محلی نقاشی شدند.

وی با اشاره به المان‌های نصب شده در سطح شهر تصریح کرد: المان تربیت، معراج، بازنشسته، رفتگر و سردیس استاد اردشیری در سطح شهر نصب شده است المان شهدای شهردایر نیز آماده و تحویل داده شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت اضافه کرد: همچنین آبنماهای میادین انصاری، صیقلان و ولیعصر مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند.

وی از نماسازی ستون‌های تقاطع‌های غیر همسطح خبر داد و تصریح کرد: در فاز اول برای پل صابرین از ۴۴ ستون، کار اجرایی ۱۸ ستون انجام و منقش به این هنر زیبا شد.

عبداللهی ادامه داد: این کاشیکاری‌ها مشتمل بر طرح‌های ثبت شده ملی شهر رشت و استان گیلان است تا از این طریق بتوانیم مسافران و گردگران را با فرهنگ بومی و محلی خود آشنا کنیم.

وی گفت: از پنج تقاطع غیر همسطح شهر رشت کار کاشی کاری سه پل به اتمام رسیده و دو پل فلکه گاز و میدان رازی نیزطی ۶ ماهه سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت به سازه‌هاي نمادين و تزييني کارشده در سطح شهر از سوي سازمان زيباسازي شهرداري اشاره و بیان کرد: ساخت سماور و قوري در بوستان ملت، ميل زورخانه جنب زورخانه پورياي ولي، نصب دو عدد راديو مقابل سازمان صدا و سيما و منطقه گلسار رشت، چراغ گردسوز و قرآن در ميدان مصلي، چرتکه در ميدان فرهنگ، پايه نقاشي لبخند شهدا در مزارشهداي رشت و آکواريوم درميدان باستاني شعار از جمله سازه‌های نمادین نصب شده است.

وی در ادامه به مزایده تبلیغات محیطی یک هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای شهر طی سال گذشته اشاره و ابراز کرد:  طی سال ۹۴ در فاز نخست،۲ هزار متر مربع از فضای شهر را برای تبلیغات محیطی به مزایده می‌گذاریم که ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال درآمدزایی برای شهر رشت دارد.

عبداللهی با بیان اینکه پروژه‌ها بعد از زیباسازی تحویل مناطق می‌شوند اذعان کرد: نگهداری و مرمت این پروژه‌ها بر عهده مناطق شهرداری رشت است./شبستان

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :