download

سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: بازار کسب و کاری که متکدیان برای خود ایجاد کرده اند تنها از طریق آموزش و آگاهی بخشی به مردم برچیده می شود.

یونس رنجکش در کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان اظهار داشت: نیازمندان واقعی هیچگاه برای رفع نیازهای خود به سمت مردم دستان خود را دراز نکرده و با شیوه های مختلف سعی در برانگیختن عواطف و احساسات آنها نمی کنند.

وی افزود: افرادی که در انظارعمومی با شیوه های مختلف سعی در تحریک عواطف انسان دوستانه مردم را دارند اشخاصی حرفه ای هستند که یا بصورت فردی و یا با عضویت در باندهای تکدی گری اقدام به دریافت کمک از مردم می کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد از نظر سلامت جسمی دارای بیماری های مختلف می باشند؛ یکی از تهدیدات جدی حضور این افراد در مجامع عمومی و ارتباط با مردم از طریق داد و ستد های مالی که انجام میگیرد را، سرایت انواع بیماری ها حتی از نوع حاد آن هستند که این موضوع بر اساس آزمایش هایی که از سوی پزشکان به مراکز درمانی انجام گرفته اند، مورد تایید واقع شده است.

دبیر کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان ضمن تاکید بر آگاهی بخشی به مردم از سازمان ها، افراد و اشخاص مطلع در حوزه فعالیت های اجتماعی خواست تا با شیوه های مختلف مرتبط با تخصص خود جامعه را با آسیب های حضور متکدیان و کمک به آنان آشنا کند.

رنجکش اظهار داشت: در کنار چهره نازیبایی که متکدیان در شهرها از خود بروز می دهند  و ناهنجاری های تولید شده در این زمینه تهدید سلامت مردم از مهم ترین دغدغه هایی است که پزشکان و مسئولان درمانی استان می توانند با اطلاعاتی که به مردم از این خطرات و تهدیدات میدهند نسبت به رفع معضل تکدی گری کمک نماید.

وی در این جلسه با اشاره به اینکه استان گیلان بواسطه فرهنگ مردم آن که برخوردار از حس انسان دوستانه می باشد و همچنین بعنوان استان گردشگر پذیر یکی از کانون های مورد توجه متکدیان حرفه است که حتی از سایر نقاط کشور هم در آن حضور می یابند.

به گفته رنجکش باید با اقدامات فرهنگی و برخوردهای لازم بازار کسب و کار متکدیان در استان جمع آوری شود.

وی ادامه داد: تکدی گری از نظر قانون جرم محسوب شده و متخلفان از سوی زابطین و مراجع قضایی تحت تعقیب قرار میگیرند.

وی در این جلسه از دستگاه های اجرایی عضو خواست تا برنامه های خود را در قالب بسته های تعریف شده و قابل انجام بویژه در حوزه فرهنگسازی به اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تا پایان ادریبهشت ماه ارسال کنند. / ابراهیم فلاح

این خبر را به اشتراک بگذارید :