رییس سازمان چای کشور گفت: امسال تصمیمات خوبی برای صنعت چای کشور گرفته شده است.

چایی

به گزارش صبح فومن؛ دکتر محمد ولی روزبهان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار خانوار چایکار گیلان و مازندران به امر چایکاری می‌پردازند و سالانه ۱۲۰میلیارد تومان ارزش تولیدات چای اضافه کرد: امسال تصمیمات خوبی برای صنعت چای کشور گرفته شده است از جمله افزایش ۲۱درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، ایجاد صندوق حمایت از توسعه چای کشور و پرداخت تسهیلات بهزراعی به کشاورزان چایکار از جمله اقدامات مهم دولت برای رونق بازرگانی این محصول است.

وی ادامه داد:تاکنون ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۹۱۰۰ خانوارچایکار تسهیلات بهزراعی پرداخت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان چای کشور تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور را کاری بزرگ دانست و افزود:یکی از آرزوهای دیرینه دست اندرکاران چای تشکیل همین صندوق بود که هم اکنون ۴۰ میلیاردتومان پول دراین صندوق موجود است ور آینده به بخش‌های مختلف چای تسهیلات خواهد پرداخت.

ایرج هوسمی رییس اتحادیه چایکاران شمال کشور در ادامه جلسه چای کشور گفت:هر چند در سالهای اخیر بی‌مهری‌های زیادی به چای و چایکاران شده اما با تلاش و کوشش نمی‌گذاریم اسم و ثمره تلاش های این مرد بزرگ به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضردرآمد کشوراز صادرات چای ۲۰میلیون دلار است،گفت: این در حالیست که سالانه ۶۰۰میلیون دلار برای واردات چای هزینه می‌شود

ایسنا

کلیدواژه ها : ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :