سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فومن خبر داد؛نجات و رهاسازی گربه جنگلی «پیچه شئال» از تله سیمی در فومن

علیرضا حسین زاده بابائی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فومن از نجات و رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح فومن ,علیرضا حسین زاده بابائی با اعلام خبر زنده گیری یک قلاده گربه جنگلی در فومن گفت: یک قلاده گربه جنگلی که وارد سکونتگاه یکی از اهالی شده بود پس از اطلاع رسانی بموقع توسط یگان حفاظت محیط زیست فومن زنده گیری‌ و‌ نجات یافت که پس از تیمار و مراقبت های لازم و اطمینان از سلامت آن، در زیستگاهش واقع در منطقه حفاظت شده این شهرستان رهاسازی شد.

وی افزود: گربه جنگلی یکی از گربه سانان وحشی ایران ( یوزپلنگ، پلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پلاس، گربه وحشی و گربه جنگلی) می باشد که گاهی اوقات برای تهیه غذای خود وارد سکونتگاه های انسانی اطراف خود میشوند.

بابایی ادامه داد: از آنجا که گربه جنگلی از گونه های حفاظت شده سازمان محیط زیست می باشد، در قانون جریمه نقدی صدو بیست میلیون ریالی برای آسیب زنندگان به این گونه ارزشمند در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فومن در پایان از اهالی محترم درخواست کرد که درصورت مواجه با این جانور ضمن رعایت فاصله از آن و دوری از هرگونه عملی که باعث به خطر افتادن خود و جانور گردد فوراً گزارش خود را به محیط زیست شهرستان خود  و یا سامانه ۱۵۴۰ اعلام نمایند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :