کتاب «کارزار انتخابات» منتشر شد

کتاب «کارزار انتخابات؛ راهبرد، راهنما، راهکار» از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری انتشارت ایران منتشر شد.

 مفاهیم  جغرافیای انتخابات، سازمان کارزار انتخابات، بازاریابی سیاسی، بایسته‌­‌های کارزار انتخاباتی و تبلیغات؛ تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها عناوین  پنج فصل این کتاب است که توسط یوسف سلمانخواه پژوهش شده است.

پژوهشگر این کتاب با اشاره به اینکه امروزه با‌ توجه ‌به گسترش شبکه­‌های اجتماعی، رقابت­‌های انتخاباتی بسیار پیچیده شده و نیازمند برنامه­‌ریزی و سازمان‌دهی در بستر فضای حقیقی و مجازی است، بیان می‌کند این کتاب رهیافت و نقشۀ راه نامزد انتخاباتی است و می‌تواند نگرش و بینشی نو در هر‌یک از نامزدهای انتخاباتی خلق کند تا با قدرت در کارزار انتخاباتی حضور یابد و برای پیروزشدن هماوردی کند. در‌واقع، این کتاب رهیافتی است به‌سوی کارزار آگاهانه و هدفمند و قدرت کارزار انتخاباتی را افزایش می‌دهد.

نویسنده در مقدمه کتاب تأکید می‌کند این کتاب، کاربردی است و برای کنشگران و بازیگران سیاسی و علاقه‌مندان به حضور در عرصه‌های انتخاباتی راهگشاست­. این کتاب به نامزد انتخاباتی کمک می­‌کند تا با آشنایی با مفاهیم جغرافیای انتخابات، بر حوزۀ انتخاباتی اشراف یابد و آمادگی حضور در کارزار را داشته باشد. همچنین، نامزد انتخاباتی با کاربست مفاهیم و روش‌ها می‌تواند کارزار انتخاباتی را راه­‌اندازی کند و با بازاریابی سیاسی یورشی سهم بزرگی از بازار رقابت انتخاباتی را به‌سوی خود جذب کند. با برندسازی مناسب و انتخاب نماد و پیام و شعار تأثیرگذار، وی می‌تواند جامعۀ هدف را متأثر و همراه کند و با تبلیغات فراگیر و به‌کارگیری تکنیک­‌ها و تاکتیک­‌های انتخاباتی، پیام­‌ها و شعارهای نامزد را در بازار سیاسی برای رأی­‌جویی بیشتر و به‌ویژه جذب طرف‌داران مردد و جامعۀ هدف به فروش برساند.

کتاب «کارزار انتخابات؛ راهبرد، راهنما، راهکار» در ۲۴۰ صفحه و با بهای ۳۰۰ هزارتومان وارد بازار نشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :