سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: با اتمام مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع ۴۴۵ نفر در استان گیلان تأیید صلاحیت شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح فومن ؛جواد شفیعی‌ثابت ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی اتمام مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛ شورای محترم نگهبان طی پنج مرحله اسامی تأییدصلاحیت‌شدگان را به ستاد انتخابات ابلاغ کرد که در مجموع به تعداد ۴۴۵ نفر در یازده حوزه انتخابیه گیلان تأیید صلاحیت و ۸۵ نفر عدم تأیید شدند.
وی در ادامه افزود: در مرحله آخر چهار داوطلب جدید تأیید صلاحیت شدند و پنج نفر از حوزه‌های انتخابیه رشت – خمام و فومن – شفت و لاهیجان – سیاهکل هم که در مراحل قبل تأیید صلاحیت آنها اعلام شده بود؛ با اعلام جدید شورای نگهبان به فهرست عدم تأییدها اضافه شدند.
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان تصریح کرد: به طور میانگین برای هر کرسی مجلس در استان گیلان ۳۴ نفر به رقابت می‌پردازند که بیشترین تعداد داوطلب تأیید شده در حوزه انتخابیه رشت و خمام به تعداد ۱۲۸ نفر و کمترین تعداد داوطلب در حوزه انتخابیه صومعه‌سرا با ۱۶ نفر است.
شفیعی‌ثابت با تأکید بر قانون‌مداری نامزدها خاطرنشان کرد: مهلت قانونی تبلیغات به مدت یک هفته و از سوم اسفند آغاز می‌شود و داوطلبین باید تا ۲۱ بهمن رئیس ستاد خود را به فرمانداری‌ها اعلام کرده و ضمن ثبت منابع تأمین مالی هزینه‌های انتخاباتی در سامانه شفافیت، سامانه‌های مجازی تبلیغاتی خود را به فرمانداری رسماً اعلام نمایند.
گفتنی است‌؛ با تأیید صلاحیت چهار نفر دیگر؛ احمد دنیامالی از شهرستان بندر انزلی، محمد بابایی و نادر رسولی از شهرستان آستانه‌اشرفیه و حسنی جوریابی از شهرستان رشت، مجموع داوطلبان یازده حوزه انتخابیه گیلان به ۴۴۵ نفر رسید و براین‌اساس هر ۱۳ نماینده فعلی گیلان تأیید صلاحیت شدند.

اسامی تأییدصلاحیت‌شدگان استان گیلان

این خبر را به اشتراک بگذارید :