_فرماندار فومن در جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان:_
فعالیت های فرهنگی دهستان گشت باید متفاوت از اماکن دیگر باشد

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در کتابخانه روستای گشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فومن در روز دوشنبه مورخ ۲۳ اردیبهشت، موسی فکور فرماندار شهرستان تاکید کرد که فضای آشنایی و ارتباط با کتاب در روستاها به ویژه در مراکز دهستان ها باید فراهم شود.

وی با بیان این که فرایند کمال بشری در نتیجه کتاب میسر می شود، خواستار همنشینی افراد با کتاب و اندیشه شد.

فکور اشاره کرد: درخواست ها و مطالبات مطرح شده در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مطرح می شود در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی با مورد توجه قرار دادن ظرفیت گردشگری و مذهبی شهرستان، پیشنهاد داد تمهیدات لازم جهت ایجاد فضای لازم به منظور تاسیس کتابخانه در مراکز گردشگری و مذهبی شهرستان به ویژه روستای شنبه بازار اندیشیده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به تلاش های صورت پذیرفته درخصوص انتخاب شهرستان به عنوان یکی از راه یافتگان به مرحله نهایی پایتخت کتاب ایران، خواستار همکاری سایر ادارات و دستگاه ها بدین منظور شد.

وی با اشاره به این که رفع موانع و مشکلات ترویج کتابخوانی باید در دستور کار باشد، همکاری شهرداری ها با کتابخانه های عمومی را در امر توسعه فعالیت های فرهنگی، موثر عنوان کرد.

کتابخانه امام علی (ع) دهستان گشت با ۴۰۰ عضو فعال، دارای ۱۲ هزار منبع جهت مطالعه مراجعین و اعضا می باشد.

انجمن شعر و ادب رودکی این کتابخانه از سال ۱۳۹۴ تا کنون فعال بوده است. شهرستان فومن از معدود شهرستان های است که کتابخانه های عمومی روستایی آن دارای انجمن های شعر و ادب هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :