محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کیومرث صابری نویسنده‌ای ادیب بود که نجیبانه می نوشت ، گفت : نیازمند گسترش روحیه طنزپردازی در کشور هستیم

وزیر ارشاد با بیان اینکه کیومرث صابری نویسنده‌ای ادیب بود که نجیبانه می نوشت ، گفت : نیازمند گسترش روحیه طنزپردازی در کشور هستیم و با توجه به اینکه ایرانیان اهل شعر و ادب هستند ظرفیت زیادی در این حوزه دارند و در قالب کنایه ، استعاره و طنز پیام خود را به مخاطب می‌رسانند این ویژگی جامعه ایرانی با رویکرد متعهدانه باید تقویت شود .

به گزارش صبح فومن ؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز جمعه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی طنز و رسانه « طنز پهلو » بزرگداشت کیومرث صابری فومنی ( گل آقا ) افزود : صابری توانست با نوع هنر و خلاقیت خود مردم را برای دریافت شماره بعدی نشریه « گل‌آقا » مشتاق و منتظر نگه ‌دارد .

وی تصریح کرد : صابری ادیبانه و نجیبانه می‌نوشت و گل آقا بصورت حقیقی و دقیق مرزها را رعایت می‌کرد و احترام لباس روحانیت و سنت‌های دینی و جامعه را داشت .

وی تصریح کرد : در آستانه ۲۰ سالگی از دست دادن طنز پردازی چون مرحوم صابری فومنی قرار داریم ، نباید فقدان جسم مادی صابری باعث فراموشی او باشد ، باید چنان عمل شود که نسل‌های آینده بیش از ما از صابری فومنی یاد کنند .

وی افزود : گذشت سال‌ها بر ارزش کار هنری می‌افزاید و هنر بها خواهد یافت .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده هستیم از همه کسانی که وارد عرصه هنر و طنز پردازی می‌شوند به صورت ویژه حمایت کنیم .

وی عنوان کرد : به دنبال آنیم که این جشنواره ” طنز پهلو ” بزرگداشت مرحوم کیومرث صابری فومنی ( گل آقا ) را به صورت ملی با حفظ موقعیت جغرافیایی آن در شهرستان فومن برگزار کنیم و به صورت ملی برای این جشنواره دبیرخانه دائمی در نظر گرفته شود .

وی خواستار برنامه ریزی ویژه برای برگزاری این جشنواره به صورت گسترده‌تر و جامع‌تر شد .

هفتمین جشنواره طنز و رسانه « طنز پهلو » با همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع ‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در شهرستان فومن برگزار شد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین پس از شرکت در جشنواره ” طنز پهلو ” در نماز جمعه شهرستان فومن نیز شرکت کرد .

وی در این آیین عبادی ، سیاسی با تاکید بر ولایت پذیری و کار جهادی دولت سیزدهم گفت : امروز کشور ما با مدیریت و سکانداری رهبر کبیر انقلاب در اوج قله افتخار قرار دارد .

اسماعیلی با بیان اینکه امروز رئیس جمهور خود را سرباز کوچک رهبری می‌داند و این راه را ادامه می‌دهد ، گفت : جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه مردمی پرچم ارزشمند ایران اسلامی را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز در آورده است و با قوت مسیر درخشان انقلاب اسلامی ادامه می یابد .

این خبر را به اشتراک بگذارید :