یک فومنی قهرمان فوتبال قطر شد

سعید یونسی تنها سرمربی ایرانی شاغل در فوتبال قطر که توانست با تیم الشحانیه قطر قهرمان رقابت های دسته دوم لیگ شود و به لیگ ستارگان قطر راهیابد

سعید یونسی یکی از بازیکنان سابق کیک بوکسینگ و ورزش های رزمی تیم ملی ایران بود که از سال ۲۰۰۸ راهی قطر شد و در این مدت کارش را به عنوان مربی تیم ملی کاراته قطر پی گرفت و حتی توانست عناوین آسیایی و جهانی را با قطری ها کسب کند.

یونسی که دکترای تحصیلی خود را کسب کرد، سابقه سالها تحقیق و تحصیل در زمینه های مختلف ورزش های رزمی و بدنسازی دارد و پس از مدتی تصمیم گرفت از ورزش های رزمی به سمت فوتبال آمده و به عنوان مربی در تیم های قطری مشغول به کار شود. او همچنین در دوره کار پپ گواردیولا در بایرن مونیخ و پوچتینو در تاتنهام، زمانی که آنها برای اردوی تدارکاتی راهی اسپایر قطر شده بودند، در تمرینات و بازیهای آنها حضور داشت و کارشان را از نزدیک تماشا می‌کرد و در گفتگو با این مربیان، سعی در دانش افزایی داشت.

مقالات علمی تخصصی او در مورد خصوصیات بیومتریکُ فیزیولوژیک، آنتروپومتریک و بدنسازی و چگونگی تشخیص آمادگی تاکتیکی  تکنیکی و تمرینی مورد نیاز در فوتبال، در مجلات معتبر دنیا از جمله فرونتیرز فیزیولوژی سوییس، تحقیق در علوم پزشکی ورزشی انگلیس و… در سال ۲۰۲۱ به چاپ رسیده است.

یونسی در این مدت با مربیان متعدد خارجی کار کرده و اکنون به عنوان عضو تیم الشحانیه قطر فعالیت می کند.

لازم به توضیح میباشدتیم فوتبال الشحانیه که از حضور امیر روستایی، مهاجم سابق پرسپولیس و پیکان در ترکیب خود بهره می‌برد

این خبر را به اشتراک بگذارید :