سرپرست واحد آتش‌نشانی فومن خبر داد: آمادگی کامل آتش‌نشانان برای جلوگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال

امین خوش‌برش در گفت‌وگویی اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی فومن با ۲۵ نیروی انسانی، سه خودروی اطفای حریق، یک خودروی امداد و نجات و یک تانکر آب‌رسان با استقرار در یک ایستگاه، آماده مقابله با هر نوع خطر احتمالی در چهارشنبه آخر سال است.

وی افزود: چهارشنبه‌سوری سال گذشته، ۳۱ حریق ضایعات (لاستیک) و یک آتش‌سوزی خودرو در شهر فومن رخ داد که با حضور به‌موقع واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر مهار شد.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن خاطرنشان کرد: شهروندان از تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی به‌خصوص در منزل، زیرزمین و نگهداری و حمل مواد آتش‌زا و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف خود خودداری کنند.

خوش‌برش با بیان اینکه شهروندان از روشن کردن آتش، سوزاندن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در واحدهای مسکونی، پارکینگ‌های عمومی، کوچه و خیابان خودداری کنند، تاکید کرد: شهروندان چهارشنبه آخر سال، خودروی خود را در گذرگاه‌ها و کوچه‌های کم‌عرض پارک نکنند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از پرتاب مواد محترقه و آتش‌زا به طرف دیگران، روی درختان، سقف و بالکن منازل خودداری کنند و والدین با نظارت بر رفتار فرزندان خود، مایعات و مواد قابل اشتعال را در دسترس آنها قرار ندهند، گفت: خانواده‌ها با رعایت نکات ایمنی و مراقبت از فرزندان و افراد سالخورده، در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش‌سوزی، بلافاصله موارد را به پایگاه ۱۲۵ واحد آتش‌نشانی اطلاع دهند.

کلیدواژه ها : ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :