بمناسبت هفته وقف ، جمعی از اصحاب و یاوران وقف شهرستان با فرماندار دیدار نمودند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فومن در صبح روز شنبه مورخ ۹ مهر ۱۴۰۱، به مناسبت هفته وقف، جمعی از اصحاب و یاوران وقف شهرستان با موسی فکور فرماندار شهرستان فومن ملاقات کردند.

فکور ضمن تبریک این هفته و اشاره به جایگاه مهم این امر نیکوی نبوی، بیان کرد: سنت حسنه وقف در دین مبین اسلام بسیار سفارش شده است.

وی با بیان این که وقف، ظرفیتی ارزشمند برای ثواب است و باقیات الصالحات محسوب می شود، اظهار کرد: وقف به عنوان صدقه جاریه، دارای آثار و برکات فراوان هم برای فرد واقف و هم افراد بهره مند از آن است.

فکور با اشاره به این که سنت وقف دال بر عبور واقف از مال اندوزی و حب دنیا است، آثار اجتماعی این سنت نبوی را مورد توجه قرار داد که به عنوان مثال، با احداث مدرسه، درمانگاه، بیمارستان و… باعث رفع نیازهای جامعه می شود.

به گزارش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن، مجموعه اصحاب وقف شهرستان شامل هیآت امنای بقاع و اماکن متبرکه، خادمین مساجد، امنای موقوفات و غیره، بالغ بر ۵ هزار نفر هستند. شهرستان فومن دارای ۱۰۰ موقوفه و ۱۰۰ پلاک اماکن وقفی، ۳۷ بقعه متبرکه و ۱۸۲ مسجد ثبت شده در سامانه وقف کشور است که بیشتر موقوفات کاربری زراعی دارند.

وی با اشاره به عواید وقف در شهرستان، آن را بالغ بر ۹۸۰ میلیون تومان اعلام کرد که به نسبت سال گذشته ۲۵۰ درصد رشد داشته است. در شش ماهه ابتدایی سال جاری، درآمد بقاع متبرکه شهرستان ۱۱۸ میلیون تومان و درآمد موقوفات نیز ۳۶۰ میلیون تومان می باشد.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :