رئیس اداره کار تعاون و رفاه شهرستان شفت: با پیگیری نماینده شهرستان تسهیلاتی برای کمک به بخش های مختلف تولیدی جهت اشتغال جوانان اختصاص یافته است

به گزارش اختصاصی صبح فومن رییس اداره کار تعاون و رفاه شهرستان شفت روز گذشته در گفتگویی به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون رئوس برنامه های این اداره را در این هفته اعلام کرد.
عمویی ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و‌ همچنین در‌پیش بودن اربعین حسینی گفت باتوجه به اهمیت و جایگاه تعاون در دین اسلام و ارزشگذاری آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،شاهد آن هستیم که اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی به اهمیت بخش تعاون پرداخته که این امر حاکی از آن است که بخش تعاون در کنار دو بخش دولتی و خصوصی می تواند یکی از راههای مهم اشتغالزایی بوده و در حوزه اقتصاد کشور موثر واقع شود.
رییس اداره تعاون در ادامه با اشاره به اهمیت ارزش های فرهنگ تعاون تصریح کرد: در راستای فرهنگ سازی و اهمیت بخش تعاون و تقدیر از تعاونگران فعال و شایسته هرساله از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۹ شهریور هفته تعاون نام گذاری شده است که بطور ویژه به امر تعاون پرداخته می شود.
وی با بیان اینکه تعداد ۳۰۹ شرکت تعاونی در شهرستان شفت تشکیل شده است گفت: از کل تعاونی های ثبت شده، تعداد ۱۷۱ تعاونی فعال بوده و تعداد ۶۹ تعاونی در حال بهره برداری هستند.
وی ادامه داد: شایان ذکر است که در زمینه رفع مشکلات و موانع شرکتهای تعاونی اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده و در حال پیگیری است که این تلاش ها می‌تواند به تقویت تعاونی ها و ایجاد اشتغال در شهرستان منجر شود. در همین زمینه با پیگیری های مجدانه نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی تسهیلاتی برای کمک به بخشهای مختلف تولیدی جهت اشتغال اختصاص یافته است که پیگیر جذب این اعتبارات هستیم.
وی در ادامه گفت باتوجه به اهمیت تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران از کلیه شهروندان و متقاضیان دعوت می شود جهت عضویت در این شرکت تعاونی به محل اداره تعاون شهرستان مراجعه نمایند تا بتوانند در توسعه شهرستان نقش ایفا کنند.
در پایان عمویی اظهار داشت امسال نیز در شهرستان شفت برنامه های متنوعی در هفته تعاون در دستورکار قرار گرفته است که از آنجمله می توان به گلباران مزار شهدای گمنام، رژه تعاونی تاکسی بیسیم، برگزاری مسابقه تیراندازی تعاونگران و تقدیر از تعاونیهای برتر شهرستان در محل فرمانداری اشاره کرد.محمد جواد اکبری

این خبر را به اشتراک بگذارید :