به گزارش صبح فومن حاج خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان گیلان با مهندس اکبرزاده دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مهندس اکبرزاده به تشریح فعالیت های بنیاد مسکن به ویژه در سطح روستاهای این شهرستانها پرداخت و گفت: شهرستان فومن جز پنج شهرستان فعال ساخت مسکن شهری در استان گیلان است که با تسهیلات کم بهره به ساخت مسکن شهری می پردازد و فومن با ساخت ۱۰۲ واحد پس از شهرستان رشت رتبه دوم استانی را دارد.

وی افزود: از مجموع ۱۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان برای ۱۲۹ روستا طرح هادی تهیه شد و شاخص برخورداری شهرستان از تهیه طرح هادی ۹۹ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اجرای طرح هادی در ۶۱ روستای شهرستان گفت: شاخص برخورداری شهرستان از تهیه طرح هادی ۴۷ درصد است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان شفت نیز اشاره کرد و گفت: در ۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت شهرستان طرح هادی اجرا گردیده است. اکبرزاده افزود: در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی، صدور سند برای اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن در شهرستان فومن بیش از ۸۴۰۰ برگ سند روستایی و در شهرستان شفت ۹۲۰۰ برگ سند روستایی با مشارکت اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: سهمیه شهرستان فومن در طرح احداث مسکن محرومین ۲۷۲ واحد و این سهمیه در شهرستان شفت ۵۹ واحد است.

نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تقدیر از تلاشگران عرصه عمران و آبادانی روستاها گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مهمترین نهاد هایی است که امام خمینی (ره) در اولین ماههای پیروزی انقلاب دستور تشکیل آن را داد تا با تکیه بر قوانین و مقررات در تامین مسکن محرومین و عمران و آبادانی روستاها تلاش نماید. وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای محیط امنی را برای روستائیان فراهم می نماید افزود : دهیاران و بنیاد مسکن بعنوان دو نهاد مهم و انقلابی در راستای اجرای طرح های عمرانی و محرومیت زدایی باید در کنار هم باشند ، تا با جلب مشارکت های عمومی به توسعه مناطق روستایی کمک نمایند

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :