جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج :رسانه ها در اصلاح جامعه نقش موثری دارند

به گزارش صبح فومن با دعوت رییس سازمان بسیج رسانه ی سپاه قدس گیلان، جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج در بازدید از دفاتر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های استان گیلان گفت : میزان نفوذ یک رسانه در جامعه ، به سوادرسانه ای و تعهد کاری هیات تحریریه ی آن رسانه بستگی دارد و اثر قلم خوب حتی پس از سال ها در دل و جان مخاطب نقش می بندد. 

حسن حبیبی با اشاره به نقش رسانه ها در اصلاح جامعه افزود : معتقدم در راستای احیای ارزش‌های دینی ، ترویج فرهنگ و هویت ملت رسانه ها می توانند نقش‌ مهمی را ایفا کنند.

وی رسانه های نوشتاری  را معتبرتر از فضای مجازی دانست و ادامه داد : اگرچه دنیای امروز هوشمند شده است و مردم بیشتر اطلاعات مورد نظر خود را در گوشی همراه و رایانه  جست و جو می کنند اما همچنان  رسانه های مرجع و روزنامه ها کارآیی دارند و با تولید محتوای مردمی می توانند 

در صدر توجه  قرار بگیرند. 

وی لازمه ی مطالبه گری، نقدِ منصفانه و ارايه ی راهکار در حوزه های مختلف علمی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و…… را تخصصی قلم زدن خبرنگاران دانست و اضافه کرد : اهالی رسانه با انعکاس مشکلات و پیگیری برای رفع آن، در جامعه مطالبه گری می کنند و مدیر موفق، مدیری است که از ظرفیت و توانایی این قشرآگاه و سختکوش در راستای توسعه ی جامعه  بهره گیری کند. 

این مقام مسوول، وجود سوره ای به نام قلم را در قرآن کریم نشانگر اهمیت و رسالت این شغل دانست و افزود : انتظار می رود  اصحاب رسانه  به امید آفرینی در جامعه بپردازند و با ایجاد شور و انگیزه در جامعه    ناکار آمدی در رسیدن به اهداف را عاید دشمنان این نظام و انقلاب سازند. 

حبیبی با اشاره به تاثیر مطالعه و کتابخوانی در میزان اثرگذاری قلم خبرنگاران افزود :  در کتاب خاطرات امام خوانده ام که وقتی شخصی در نشریه ای در راستای اسلام زدایی  مطلبی نوشته بود، امام ۴۰ روز مکتب و کلاس درس خودشان را تعطیل می‌کنند تا بتوانند بهترین جوابیه ی ممکن را برای آن مقاله بنویسند. چهل روز تعطیل کردن درس و حوزه و مکتب، گواه ارزش و اهمیت قلم است. 

این مقام مسوول با  گرامیداشت یاد شهید مطهری، وی را یکی از نویسندگان برجسته دانست و اظهار کرد : می گویند این شهید بزرگوار که بعضن در حوزه های مختلف به شهبات پاسخ می دادند هنگامی که سینما فیلم هایی تولید می‌کرد و او خودش نمی‌توانست به سینما برود به دوستان خود میگفت شما بروید بنشینید و فیلم را ببیند و برای من تعریف کنید تا من بتوانم جواب سوالات مردم را بدهم

 این ها توجه به درست نویسی و همان اخلاق رسانه ای است. 

وی با تشکر از اصحاب رسانه برای مواجهه با بیماری کرونا در جامعه گفت : در بازه ی کرونا، کادر درمانی و پرستاری زحمات بسیاری متحمل شده اند اما اگر بازتاب رسانه ها نبود، نه تنها زحمات این منادیان سلامت ثبت نمیشد بلکه آگاهی لازم برای رویایی با این ویروس منحوس هم در جامعه وجود نداشت. 

وی با تشکر از اقدامات سرهنگ پارسا (رییس سازمان بسیج رسانه ی سپاه قدس گیلان) ادامه داد : برگزاری جلسات چالشی با نمایندگان مجلس و مدیران دسته عالی استان که با هدف رفع مشکلات خبرنگاران انجام گرفت یکی از کارهای شایسته ی تقدیر است.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج خاطر نشان کرد : رسالت دیگر بسیج رسانه، توانمندسازی اصحاب قلم است که بسیج رسانه ی استان گیلان در این بخش هم با برگزاری بی نقص و کم نظیر مسابقاتی همچون جشنواره ی ابوذر خوش درخشید و جا دارد که از همه ی دست اندرکاران این جشنواره تقدیر و تشکر نمایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :