در جمع خبرنگاران در شهرستان شفت مطرح شد

به گزارش اختصاصی صبح فومن ، ارسلان زارع  درحاشیه افتتاح یک واحد بوم گردی  در جمع خبرنگاران گفت:  همزمان با اخرین روز دهه مبارک فجر  باوجود همه مشکلات و سختی های پیش رو در عرصه تولید،  سه  پروژه  مهم تولیدی  در شهرستان شفت به بهربرداری رسید.

 استاندار گیلان در خصوص بهره برداری از سه طرح مهم شهرستان شفت تصریح کرد:   برای انجام این سه طرح اعتباری بالغ  بر ۲۳ میلیارد تومان  و اشتغالزایی  مستقیم برای ۶۰ نفر آغاز بکار شده است.

 وی با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی  ماسوله  در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تلاش های بی وقفه ای برای  برای ثبت جهانی  شهرک تاریخی ماسوله صورت گرفته است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

زارع با بیان اینکه برای ثبت جهانی اثار ملی هر ساله یک پروژه و بنا در الویت قرار میگرد،  تصریح کرد:  هرشهری بتواند شاخص های  لازم برای ثبت جهانی را فراهم سازد در الویت قرار میگرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم  ظرف سال اینده پرونده  ماسوله تکمیل و  با پیگیری اداره میراث فرهنگی و وزارت خانه این موضوع تحقق یابد، گفت:  با ثبت جهانی شهرک تاریخی  ماسوله می توانیم نقشی موثر در  جذب توریست داشته باشیم.

زارع در پایان اظهار داشت: در تلاش هستیم بتوانیم تا پایان سال اینده بتوانیم ثبت جهانی ماسوله را به ثبت برسانیم.

در ادامه حاج خلیل بهروزی فر  گفت: شهرستان های فومن و شفت در زمینه   گردشگری دارای  ظرفیت بالایی است  که از   گذشته اقداماتی برای توسعه این صنعت صورت گرفته است.

   وی با بیان اینکه برخی از موانع و مشکلات در بخش گردشگری مربوط به عدم توسعه زیر ساخت ها  در سال های گذشته است، افزود: در تلاش هستیم چشم انداز بخش گردشگری در 

ماسوله رودخان و شهر تاریخی ماسوله رونق یابد.

 نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای  اسلامی تصریح کرد:  در مسیر گردشگری شهر  ماکلوان بالغ بر  ۴۵۱ هکتار اراضی در اختیار شهرداری ماکلوان قرار گرفته است که در توسعه گردشگری این منطقه بسیار موثر است.

 بهروزی فر با تاکید بر اینکه  شهرک تاریخی ماسوله دومین شهر تاریخی در دنیا است کا با ثبت جهانی  این منطقه می توانیم به رونق گردشگری در گیلان و حتی کشور برسیم، افزود: مجمع نمایندگان گیلان در وزارت میراث فرهنگی  به دنبال تحقق این مهم است.

 وی  در خصوص رونق بخش گردشگری شهرستان شفت اظهار داشت: دو منطقه با اهمیت  گردشگری امام زاده ابراهیم و امامزاده اسحاق  در گیر مشکلات و موانعی در بخش محیط زیست و منابع طبیعی دارد که با پیگیری های لازم  به دنبال رفع این مشکلات هستیم.  

 نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه  پل ورودی شهر فومن زیبنده یک شهر گردشگری نیست، خاطرنشان کرد: از مسوولان کشوری درخواست کردیم ورودی متناسب با  شهر فومن  طراحی و اجرا شود./ندا یکتاپرست

این خبر را به اشتراک بگذارید :