فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش فومن گفت:
با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال توسط هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدارس فومن تجهیز و مقاوم سازی خواهند شد

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان و با حضور خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و پریسا فاطمی معاون آموزش ابتدایی اداره مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان برگزار شد.

به گزارش صبح فومن، ایوب بیتا مدیر آموزش و پرورش شهرستان در ابتدای جلسه شورای آموزش و پرورش، ایام شهادت دخت نبی اکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت.

ایوب بیتا با اشاره به در پیش رو بودن ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، به برنامه های آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و به هر چه باشکوه تر برگزار نمودن برنامه ها در دهه مبارک فجر تاکید نمود. وی ضمن تبریک به مناسبت هفته گرامیداشت شورای آموزش و پرورش با اشاره به سالروز تصویب قانون شورای آموزش و پرورش(۲۴لغایت ۳۰ دی ماه) که توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۲ نامگذاری شده است و گامی بلند در تحقق فرهنگ مشارکت می باشد را به اعضای شورا تبریک گفت و افزود: امیدواریم با همدلی و مساعدت های هر چه بیشتر اعضای شورای آموزش و پرورش، فرهنگیان، والدین، خیرین و معتمدین شهرستان، با برنامه ریزی صحیح و بهره گیری از کلیه امکانات موجود، قدمهای موثری در جهت ارتقای کیفی و کمی فعالیت های آموزشی و پرورشی و رفع تنگناهای موجود برداریم.

محمد رضا محسنی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان فومن ضمن عرض تعزیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین فرارسیدن هفته آموزش و پرورش، بر لزوم ارتقای سطح آموزش در شهرستان تاکید کرد.

فرماندار فومن با اشاره به فرصت حاصل از احداث دانشگاه فرهنگیان غرب استان در شهرستان، افزود: با اصل این اقدام ارزشمند موافقم و باید پس از انجام هماهنگی های قانونی پیگیری شود.

محسنی با بیان اینکه برنامه های آموزش و پرورش در دهه مبارک فجر باید تدوین و تبیین شود، بر لزوم تولید محتوا و فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: شهید جعفری اولین شهید فرهنگی انقلاب استان گیلان است و بنابراین باید به طور ویژه معرفی شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت دیدار با خانواده شهدا با محوریت خانواده شهید جعفری، بر لزوم توجه به آسیب های اجتماعی در سطح واحدهای آموزشی تاکید کرد و خواستار اهتمام تمام مسئولین، فرهنگیان و والدین در مقابله با آسیب های اجتماعی، به ویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل شد.

فرماندار شهرستان افزود: انتظار می رود کلیه ابنیه و زیرساخت های آموزشی شهرستان دارای سند شوند و از این رو مجموعه آموزش و پرورش شهرستان پیگیر و اهتمام لازم را داشته باشد.

محسنی ضمن اشاره به وجود برخی مشکلات در سامانه دانش آموزی شاد، مشکلات را مختص شهرستان یا استان ندانست و افزود: با همکاری و تلاش بیشتر متولیان، در صدد کاهش مشکلات این سامانه و رفع نواقص و بهبود کارایی آن هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت اعتبارات هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به میزان ۲۰ میلیارد ریال تخصیص به آموزش و پرورش شهرستان فومن به منظور تعمیر و تجهیز واحدهای آموزشی شهرستان اختصاص یافته است و این اولین بار است که در استان گیلان از اعتبارات محرومیت زدایی ارتش برای امور آموزش و پرورش استفاده می شود.

وی با اشاره به دیدار اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان فومن، ضمن تاکید بر کرامت و منزلت بازنشستگان، به اقدامات انجام شده درخصوص احداث مکان ویژه ای برای کانون بازنشستگان و مساعدت های انجام شده در این خصوص اشاره کرد. محسنی در انتها بر لزوم تقدیر از دانش آموزان نخبه و رتبه آور شهرستان در کنکور سراسری تاکید کرد.

خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تعزیت به مناسبت ایام فاطمیه، از تلاش های مجموعه آموزش و پرورش درخصوص اداره امر آموزش در شرایط ویژه فعلی جامعه با توجه به شیوع بیماری کرونا، تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان این که درایت مقام معظم رهبری و تلاش های ستاد ملی کرونا موجبات مدیریت و کنترل بهتر بیماری کرونا در کشور را فراهم نموده است، افزود: تعلیم و تربیت در سازندگی جامعه نقش اساسی دارد و بر این اساس تلاش ها و خدمات متولیان بهداشتی و آموزشی کشور در این شرایط قابل تقدیر است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن بیان اینکه نیازمندی ها و اقتضائات آموزشی شهرستان و استان در کمیسیون تخصصی اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح و پیگیری خواهد شد، افزود: بازماندن از تحصیل غیر قابل توجیه است و در این زمینه باید تلاش شود، فرد بی سواد در جامعه وجود نداشته باشد. خلیل بهروزی فر در ادامه افزود: در صدد احداث دانشگاه فرهنگیان در فومن و در غرب گیلان هستیم تا از مزایا و فرصت های مرتبط با این مرکز آموزشی بهره مند شویم.

 پریسا فاطمی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به تشریح دستورالعمل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت:  از اول بهمن ماه دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطقی که از سوی ستاد مدیریت کرونا، وضعیت زرد و آبی اعلام شده است، در کلاس های درس با حضور حداکثر ۱۰ دانش آموز در هر کلاس و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، به صورت اختیاری حاضر شده و از برنامه های آموزش حضوری بهره مند خواهند شد.

 فاطمی در ادامه با اشاره به مدارسی که دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز هستند، افزود: با رعایت اصل حضور حداکثر ۱۰ دانش آموز در هر کلاس، آموزش به صورت حضوری خواهد بود.

وی در پایان به مصوبات شورای مدرسه تاکید کرد و گفت: شورای مدرسه حائز اهمیت است و برای تمام تصمیمات از اول بهمن حتما برنامه ها بر اساس مصوبات شورای مدرسه باشد و از ظرفیت اعضای انجمن اولیا و مربیان در مدارس استفاده شود.روابط عمومی اموزش و پرورش

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :