به گزارش صبح فومن، جمعی از خبرنگاران شهرستان فومن بمناسبت هفته بسیج از مرکز گلخانه ای گیاه آلوئه ورا با نماد رسمی گژگین که توسط کارافرین مجید رسایی در روستای شالده شهرستان فومن در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرده، بازدید بعمل اوردند.

رسایی از بسیجیان پیشکسوت سپاه ناحیه فومن در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی برنامه پنج ساله فاز مطالعاتی برای پرورش گیاه آلوئه ورا را شروع کرده ایم، افزود: از سال ۱۳۹۶ با نگاه کارشناسی شده کاشت این گیاه را آغاز کرده و فراوری محصول صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در سال اول فعالیت خام فروشی گیاه آلوئه ورا چندان سود و بازدهی نداشت، گفت: بعد از دوسال ژل آبرسان آلوئه ورا تهیه شده از پودر سفید که محصولی فراوری شده از این گیاه پرسود است را به عنوان محصولی جدید به بازار عرضه کردیم وهمچنین توانسته ایم ۱۳ محصول از این گیاه تولید کنیم

رسایی با اشاره به اینکه سرمایه ۶۰ میلیون تومانی در سال اول فعالیت این گلخانه هزینه شد، اظهارداشت؛ با کمک تسهیلات دریافتی ۸۲۰ متر زیر کشت در غالب سه هزار بوته گیاه آلوئه ورا در چهار گلخانه گسترش یافت.

وی با بیان اینکه گیاه آلوئه ورا توانایی تولید ۳۵۰ محصول در صنایع ارایشی، بهداشتی دارویی و غذایی را دارد، افزود؛ با کسب سیب سلامت و ثبت برند محصولات توانسته ایم شعبه های مختلف نمایندگی فروش را در ۶ استان کشور توزیع نماییم.

این کار افرین برتر با اشاره بر اینکه بصورت مستقیم برای دوازده نفر اشتغال زایی از طریق همین گلخانه صورت گرفته است، گفت: در تلاش هستیم بتوانیم با گسترش فروش و فرهنگ سازی در خصوصیت خاصیت های درمانی و اقتصادی این گیاه در عرصه اشتغالزایی قدم های مثبتی برداریم/ندا یکتاپرست

راه های ارتباطی با مجموعه گژگین:
📞 ٠٩١٩۴٠۴٢٨٢١
🆔 https://instagram.com/gajgin_fouman?igshid=hxv2wszb5f2k

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :